OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till nationell högspecialiserad vård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. Hos oss är det viktigt med digital kompetens och att alla bidrar till den digitala utvecklingen. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har – Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter.
Om oss
Den Administrativa enheten i Verksamhet Hybrid och Intervention är en sammanslagning av två mindre administrativa enheter inom Område 5.
Verksamhet Hybrid och Intervention utgörs av Sektionen för Kärlkirurgi, med där tillhörande vårdavdelning och mottagning, Intervention 1 (buk/kärlintervention och neurointervention), Intervention 2 och 3 (hjärtintervention), samt operationsdelen av Operation 1 och 8 samt Operation 5. Den andra delen är An/Op/IVA (Anestesi/Operation/Intensivvård) som bland annat innefattar preoperation, två intensivvårdsenheter, två postoperativa enheter, Anestesi 1 och 2, Anestesi 5 samt Operation 4, 6 och 7.
Den administrativa enheten består av cirka 20 medarbetare som är placerade på enheterna.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett självständigt och stimulerande arbete där du har möjlighet att utvecklas. Hos oss har den administrativa personalen en mycket aktiv roll i vår dagliga verksamhet. Vi tillämpar flextid och möjlighet till jobba hemifrån finns.
Arbetsuppgifter
Hos oss får du ett spännande och omväxlande arbete inom vår Administrativa enhet. I den här befattningen ingår det att vara sektions/chefsstöd till läkargruppen på AOIS (Anestesi Operation och Intensivvård). Du kommer bland annat jobba i vårt lönesystem Heroma med lönesupport till läkargruppen, fakturahantering, behörighetsbeställningar, schemaläggning, skriva mötesanteckningar, resebeställningar, konferenslogistik, miljöombud med mera.
Om dig
Du ska ha läst hälso- och sjukvårdsdokumentation/vårdadministration YH-nivå på 400 poäng eller motsvarande. Erfarenhet av Heroma och Officepaketet är meriterande.
Du har förmåga att ta egna initiativ, är positiv och glad och har en uttalad service- och ansvarskänsla. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
https://www.sahlgrenska.se/jobb-och-framtid/tillsammans-for-patienten/
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.
Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion
Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.