OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Borgholms kommun omfattar norra delen av Öland - solen och vindarnas ö. Centralorter är Borgholm, Köpingsvik och Löttorp.
Vi erbjuder en mångfald av yrkesområden och en mängd viktiga jobb. Hos oss arbetar ca 1000 medarbetare fördelat på fyra förvaltningar och två kommunala bolag.
Vi arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare med bra anställningsvillkor och en god arbetsmiljö. I vårt arbete utgår vi från våra värdeord: Välkomnande-Utvecklande-Tillsammans.
Som medarbetare hos oss erbjuder vi dig bl.a. ett roligt och utvecklande arbete, trevliga och kompetenta kollegor, en mycket aktiv personalförening.
Socialförvaltningen ansvarar för kommunens sociala omsorg innefattande
•äldreomsorg
•kommunens hälso- och sjukvård
•individ- och familjeomsorg
•omsorg om funktionsnedsatta
• service och administrativ enhet
ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsutvecklare ansvarar du för att genom omvärldsbevakning inom socialtjänstens område identifiera utvecklingsmöjligheter och analysera utvecklingsbehov i verksamheterna. På ledningens uppdrag driver och projektleder du förbättrings- och utvecklingsarbete, bland annat för att skapa goda samverkansstrukturer och effektiva ärendeprocesser. Dina uppgifter kommer huvudsakligen att riktas mot individ- och familjeomsorg samt omsorg om funktionsnedsatta, men uppdrag förekommer även inom förvaltningens övriga verksamhetsområden.
I din roll har du en övergripande och strategisk funktion för kvalitetsstyrning och kvalitetskontroll i enlighet med bestämmelserna för SOSFS 2011:9, ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete, och ansvarar för att utreda rapporter om kvalitetsbrister i verksamheten inkl. missförhållanden enligt bestämmelserna för Lex Sarah.
I tjänsten ingår även att bevaka och administrera utlysningar av statliga medel, samordna yttranden och tillsynsrapporter samt planera och genomföra interna utbildningar inom ramen för ditt uppdragsområde.
Tjänsten ligger organisatoriskt under verksamhetschef för individ-och familjeomsorgen/ omsorgen om funktionsnedsatta, och i din roll utgör du, tillsammans med MAS, MAR, utvecklingsledare samt E-hälsoutvecklare och systemförvaltare, även en stabs- och kunskapsstödfunktion för hela förvaltningen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har;
• socionomexamen eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• god kunskap om de lagar och förordningar som styr socialtjänstens område
• flerårig erfarenhet från verksamhetsområdet där det är extra meriterande med gedigen kunskap från individ- och familjeverksamhet
• erfarenhet att driva utvecklings- och förbättringsarbete
• en god kommunikativ förmåga och lätt att uttrycka dig både skriftligt och muntligt
• en god pedagogisk förmåga och naturlig fallenhet för att skapa ett gott samarbetsklimat i alla sammanhang
Har vi fångat ditt intresse ser vi fram emot din ansökan. Vi intervjuar fortlöpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.