OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana.
Om tjänsten:
Vi söker dig som vill jobba som personlig assistent på en fast tjänst på 55% till en kvinna med CP-skada i vackra Eksjö. Kvinnan sitter i rullstol och behöver hjälp med sedvanliga arbetsuppgifter inom personlig assistans så som förflyttningar, stöd vid matsituationer och hygien. Samt hjälp och en stöttande hand med det som hör vardagen till och där funktionsnedsättningen sätter stopp – visst stöd vid matlagning, städning och aktiviteter. Som assistent ingår det även att följa med till kvinnans dagliga verksamhet där hon till stor del sköter arbetet på egen hand och där du finns tillgänglig som stöd vid behov. På fritiden tycker hon om att simma någon gång i veckan samt titta på film och ta härliga promenader.
Vår kund bor i en fräsch lägenhet centralt i Eksjö. Möjlighet till parkering finns. I lägenheten finns även ett jourrum för assistenten att dra sig tillbaka till under väntetid.
Vi söker dig som:
För att trivas i rollen som personlig assistent vid denna kund tror vi att du är en kvinna som hunnit skaffa dig en del livserfarenhet, gärna inom vårdbranschen eller som personlig assistent. Som person är du glad och positiv, ansvarstagande och har en seriös inställning till sitt jobb. Det krävs att du har god planeringsförmåga och kan ta initiativ samtidigt som du är lyhörd för vad kunden vill.
Arbetstid/varaktighet: Fast tjänst på 55%. Man jobbar mestadels dygnspass över veckans alla dagar. Kvinnan har väntetid 7,5 h per natt då assistenten går undan i assistentrummet. Passen ligger oftast förlagda 08.30-08.30 med något avvikande tid på helgen då vi alla förtjänar lite sovmorgonen på helgen!
Tjänsten ser ut såhär:
v. 1:
tisdag 10.00-08.30
torsdag 20.00-08.30
v. 2:
tisdag 08.30-08.30
v. 3:
tisdag 08.30-08.30
lördag 09.00-11.00
v. 4:
tisdag 10.00-08.30
Urval sker löpande. Start enligt överenskommelse.
Att jobba på Humana
På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult