OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nacka är en attraktiv plats att leva, vistas och verka på. Här bor knappt 100 000 invånare och antalet ökar stadigt varje år. Vi är inne i ett skede där vi fördubblar tillväxttakten och gör stora utbyggnader av infrastrukturen. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet. Kreativitet, innovation och kunskapsdelning är viktiga ledstjärnor för oss.
Nacka kommun söker nu två vikarierande nämndsekreterare till juridik- och kanslienheten. Ett vikariat löper på ett år och ett vikariat löper på nio månader. Det kan finnas möjlighet till eventuell förlängning när det gäller båda vikariaten.
Arbetsbeskrivning
Nämndsekreterarens huvuduppdrag är att stötta den politiska nämndens ordföranden inför, under och efter nämndens sammanträde. I uppdraget kommer du bland annat att få kvalitetssäkra beslutsunderlag, föra protokoll på sammanträdena och ta fram underlag för det slutliga beslutsprotokollet. Nämndsekreteraren hör allt som sägs, ser allt som händer och vet hur det ska dokumenteras. Det här är det perfekta jobbet för dig som har kontroll på detaljerna och som vet hur de passar in i helheten.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig och som har några års erfarenhet som matchar uppdraget som nämndsekreterare. Du har en mycket god språklig förmåga och kan uttrycka dig formellt korrekt men samtidigt enkelt. Du är noggrann men tappar inte fokus på helheten och tycker om rollen som spindeln i nätet. Du behöver kunna vara flexibel i din arbetstid då nämndsammanträden delvis kan pågå under kvällstid.
I Nacka kommun får du en arbetsgivare som tror på att du kan och vill och som låter dig ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Du arbetar i en flexibel kontorsmiljö med datorn och telefonen som dina huvudsakliga arbetsverktyg. Det viktiga är att jobbet är klart i tid, inte var det utförs. Tjänsten är placerad vid juridik- och kanslienheten. På enheten arbetar finns drygt 20 medarbetare bestående av nämndsekreterare, kommunjurister, internrevisor och säkerhetssamordnare.
Är du nyfiken och vill veta mer? Mejla gärna enhetschef Anneli Sagnérius på anneli.sagnerius@nacka.se
Sista ansökningsdag är den 21 december.
Urval kommer att ske löpande under ansökningsperioden. Ange löneansp