Är du våran nästa resursassistent?

Är du våran nästa resursassistent?

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som har ett genuint intresse av att arbeta med människor, både barn och vuxna och människor med olika funktionsnedsättningar. Du måste ha ett bra bemötande och förmågan att skapa förtroende bland våra kunder och assistenter. Resursassistentens roll är att arbeta ute hos kund som vikarierande assistent vid ordinarie assistents frånvaro. Det innebär att du hoppar in som assistent där kunden befinner sig: i hemmet, förskola, skola eller t.ex. daglig verksamhet. Du måste vara flexibel och ha en livssituation där det fungerar för dig att med kort varsel, de dagar behovet uppstår, kunna börja din arbetsdag kl. 7.00 och sluta 17:00.

I arbetet ingår även att introducera och vägleda nya assistenter samt bidra till att skapa en bra kultur ute på arbetsplatserna. Det innebär att du måste tycka om att dina dagar kan se mycket olika ut. 

Ditt uppdrag innebär kontakt med kunder och assistenter i hela Uppland men ditt tjänsteställe blir kontoret på Lefflersgatan. Vi tänker oss att du har en bakgrund som givit dig kunskap om olika funktionsnedsättningar och goda kunskaper om tekniska hjälpmedel. Utbildning som undersköterska, barnskötare och/eller erfarenhet som personlig assistent är meriterande. Körkort och tillgång till egen bil är ett krav.

Tjänsten är på heltid och du jobbar måndag-fredag. Intervjuer kommer att ske löpande. 

Tillträde enligt överenskommelse.

Din profil:


• Du är en pedagogisk, kreativ och flexibel person
• Relevant gymnasieutbildning, gärna undersköterska eller barnskötare
• Du arbetar med kundens bästa i fokus
• Du behärskar svenska väl både i tal och skrift
• Körkort och tillgång till egen bil är ett krav

Välkommen med din ansökan! 

 

Har du frågor kring denna tjänst, uppge referensnummer 21118-RA när du ringer oss. 


I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.
Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Särnmark Assistans är en servicepartner inom personlig assistans. Verksamheten startades 1992 av Mikael Särnmark och Cecilia Ekholm. Vi tror på individuella lösningar och på människans förmåga att göra egna prioriteringar. Vår ambition är att göra det möjligt för människor att bestämma över sina liv.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Särnmark Assistans AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 november 2021
  • Ansök senast: 18 december 2021

Besöksadress

Solna
None

Postadress

Smidesvägen 7, 3tr
Solna, 17141

Liknande jobb


15 november 2024

13 november 2024

Vikarier hos man i Rättvik

Vikarier hos man i Rättvik

13 november 2024