OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IT-bemanning är ett personligt IT-konsultföretag där vi värdesätter den enskilda konsultens egenskaper. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete som konsult hos någon av våra kunder. IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur.
Vi söker en söker dig som är en social och service minded person med passion för IT-service. Med erfarenhet utav servicedesk och IT-support som brinner för att ge en god upplevelse mot slutkund.
Erfarenhet är inte det avgörande i denna roll. Om du har rätt inställning, är socialt skicklig och har en vilja att lära dig, finns det möjlighet att utveckla dina tekniska färdigheter hos vår kund.
Rollen:
Vår kund är en koncern med företag inom olika branscher, vilket innebär både högt som lågt av åtagande inom IT-Service. Som servicedeskmedarbetare supporterar man kundens användare via ärendehanteringssystem, telefon, mejl, remote och on-site. Rollen innefattar både 1:st och 2:nd line ärenden på en bred nivå - allt från lösenordsbyte, hård -och mjukvarusupport, kontohantering, datakonfigurering, installationer och applikationssupport till felsökning av Windows servrar, koordinering och kontakt med 3:e parts leverantörer med mera. Rollen sätter höga krav på servicekvalitet och kundinteraktion. Då du i din roll kommer ha daglig
kontakt med svenska och engelsktalande användare behöver du kunna kommunicera obehindrat, tydligt och pedagogiskt på svenska och engelska i både tal och skrift.
Vi söker dig som är social, med ett starkt kundfokus som tycker om att ge professionell service. Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och nya tekniker. Vidare behöver du kunna anpassa dig efter olika kunders behov för att lösa deras problem. Som person är du glad och social, gillar att kommunicera och har lätt för att samarbeta med andra. Vi ser gärna att du trivs med ett högt tempo och att du kan hantera flera ärenden och processer samtidigt. I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
För att lyckas i rollen är det viktigt att du har goda generella kunskaper inom följande områden:
- Support för MS Office 2013/16
- Office 365 och relaterade tjänster
- Support för datorer med Windows 7 och 10
- Administration av Active Directory och MS Exchange
- Windows Server
- Nätverk
- Felsökning av hårdvara och tillbehör
- Ärendehanteringssystem, kunskap om ServiceNow är meriterande
- Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Vi ser fram emot din ansökan och välkomnar dig till vårt team!
Kontaktpersoner på detta företaget
Niclas Nodby