OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av upphandling inom den offentliga sektorn och letar efter en ny utmaning på en arbetsplats som har högt ställda mål och månar om sin personal? Har du lätt för att driva saker framåt och en fallenhet för att förklara komplicerade frågor så att andra förstår? Perfekt! Hos oss på Väsbyhem har du möjlighet att vidareutveckla vårt arbete med upphandling och systematisk avtalsuppföljning i en helt ny roll som du har möjlighet att påverka utformningen av. Dessutom får du arbeta tillsammans med härliga kollegor och jordnära chefer i en arbetsmiljö som präglas av familjeanda och glädje!
Om din tjänst
Nu letar vi efter dig som vill bli vår nya kollega! Som upphandlingssamordnare hos oss på Väsbyhem planerar du och genomför våra upphandlingar, du upprättar förfrågningsunderlag och avtal samt ansvarar för anbudsutvärdering i enlighet med LOU. Det kan till exempel handla om stöd vid direktupphandlingar och förnyad konkurrensutsättning såväl som upphandling av ramavtal. En annan viktig del av arbetet är att du kontrollerar och analyserar flödet av fakturor, stöttar organisationen i avtalsfrågor och ser till att vi arbetar med ständiga förbättringar inom området. I den här rollen har du ett nära samarbete med kollegorna på Väsbyhem samtidigt som du vid behov har avstämningar med våra leverantörer. Du samordnar även upphandlingssamarbetet med Upplands Väsby kommun.
Vi vill såklart ligga i framkant inom branschen och därför ser du till att omvärldsbevaka och främja förbättringsarbeten för att vi hela tiden ska utvecklas i rätt riktning. Då det här är en ny tjänst hos oss har du möjlighet till att påverka utformningen av den.
Är du nyfiken på att veta lite mer om din blivande chef Magnus? Här har du en riktigt lugn person som är väldigt mån om sin personal. Han har ett stort intresse för teknikprylar och trivs som bäst när han får snacka sport. Vad säger du? Vill du bli en del av oss och få Magnus som din närmsta chef? Är svaret JA? Då vill vi att du läser vidare! 👇
Om dig
Vem är det vi är på jakt efter? 🔎 Jo, vi tror att du gillar ordning och reda, trivs med struktur och har ett öga för detaljer. När det dyker upp några hinder på vägen ser du till att hitta snabba lösningar för att ta dig vidare. Du tycker om att hålla dig uppdaterad om vad som händer inom ditt arbetsområde och ser till att omvärldsbevaka. Eftersom du är ett internt stöd och har många externa kontakter med våra avtalsleverantörer är det viktigt att du har lätt för att samarbeta. Självklart kan du även kommunicera på ett pedagogiskt sätt och förklara så att vi som inte är så insatta i upphandling ändå förstår.
Formella krav på din bakgrund
- Relevant eftergymnasial utbildning med inriktning mot upphandling, ekonomi, juridik eller motsvarande, alternativt likvärdig kunskap förvärvad på annat sätt
- Erfarenhet av att självständigt genomföra upphandlingar enligt LOU
- Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel
- Uttrycker dig mycket väl i svenska och engelska, i både tal och skrift
Önskemål och meriterande
- Tidigare erfarenhet av att ha arbetat med upphandling på ett kommunalt bolag
- Erfarenhet av att självständigt driva överprövningsärenden i domstol
- Erfarenhet av avtalsuppföljning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående eller så kommer vi överens om ett startdatum som fungerar för både dig och för oss. Sista ansökningsdag är den 6 december 2023 och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Så vad väntar du med? Skicka in din ansökan illa kvickt, vi ser fram emot att läsa den! 🙌
Psst! Då vi rekryterar komptensbaserat tar vi inte emot något personligt brev, i din ansökan vill vi istället att du skickar in ditt CV och svarar tydligt på urvalsfrågorna.
Hälsningar,
Din blivande chef Magnus och HR-generalist Victoria