OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi arbetar med personlig assistans (LSS) och söker nu en erfaren kundansvarig samordnare som talar arabiska till vårt kontor i Stockholm.
För denna tjänst behöver du tidigare erfarenhet av att vara samordnare inom personlig assistans och du behöver tala arabiska för både kunder och en del av personalgruppen behöver detta från oss. Du får eget kund ansvar, ansvarar för att insatser hos uppdragsgivaren (kunden) med rekrytering, personal samtal, schemaläggning, arbetsmiljö, riskanalyser, social dokumentation, genomförandeplaner mm som omfattas av vårt ansvar som utförare och arbetsgivare.
Arbetet som kundansvarig samordnare omfattar även myndighetskontakter med kommun, Försäkringskassan, Arbetsförmedling etc. Du kommer arbeta nära verksamhetschef, VD och andra chefer. Som vår kundansvarig samordnare är du ofta främsta kontaktperson för kunden och men även personalgruppen (de personliga assistenterna). Viktigt att du också är självständig och kund inriktad.
Just för denna tjänst är erfarenhet och kunskap av att arbetat som samordnare av just personlig assistans ett SKALL krav. Du måste kunna arbeta självständigt, ha stark drivkraft, vara social och en förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Just för denna tjänst krävs även arabiska som språkunskap.
Om du tror du är rätt person men rätt bakgrund, välkommen till vårt team som vill bygga Sveriges bästa assistansbolag.
Vi har tillstånd av IVO för personlig assistans LSS, avlösning LSS samt ledsagning LSS. Förutom Stockholm har vi kontor i Västerås, Malmö och Kristianstad. Vi fokuserar på kunden och individen där verksamhet präglas av flexibilitet, lyhördhet samt att man alltid sätter kundens behov och önskemål i fokus. Företaget har starka humanistiska värderingar och vill attrahera Sverige bästa och mest engagerade medarbetarna till ett företag som decentraliserar och fokuserar på lokala team och kunder.
Vi arbetar varje dag för våra kunders högsta möjliga livskvalitet i form av trivsel, glädje, trygghet samt personlig utveckling. Vi är medlemmar av Vårdföretagarna, har kollektivavtal både för assistenter och tjänstemän.
Vi ber dig ange löneanspråk i din ansökan samt att ansökan och alla eventuella frågor kring tjänsten endast skickas till oss via e-post ansokan@nordiskassistans.se.
Vi eftersträvar ett mångkulturellt samt diversifierat team och uppmuntrar därför dig med egen funktionsvariation att söka tjänsten.
Inför detta rekryteringsarbete har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför all kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Tack på förhand!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.