OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa nya möjligheter och få fram människors rätta potential? Vårt uppdrag inom Arbetsförmedlingens tjänst Rusta & Matcha växer och vi behöver förstärka vårt team i Göteborg.
Om tjänsten
I rollen som Jobbcoach möter du både deltagare och företag och din uppgift blir att bygga ett kontaktnät och föra samman deltagarna med arbetsgivarna. Du kommer att jobba med deltagare både enskilt och i grupp genom individuella samtal, gruppaktiviteter och företagsbesök. Företagskontakter är en viktig del i matchningen för att få ut deltagare i arbete vilket innebär att vi söker dig som förmåga att skapa och bibehålla goda relationer på arbetsmarknaden. Därmed är det till stor fördel om du sedan tidigare har ett gott kontaktnät på den lokala arbetsmarknaden. Våra deltagare efterfrågar en kvalitativ vägledning som leder till arbete. Tjänsten kräver även en del administration kopplat till uppdraget.
Hos oss kommer du vara en viktig del i att coacha och matcha unga och vuxna ut till arbete eller hjälpa dem hitta vägen till arbete via studier. Vi skapar förutsättningar för arbetssökande att komma ut i arbetslivet och på så sätt bidra till samhället.
Om dig
För att lyckas i rollen som Jobbcoach hos oss behöver du ha ett starkt engagemang och intresse för människor. Du ser varje individs unika förutsättningar och kan lyfta fram personens positiva egenskaper. För oss är det viktigt att du har en pedagogisk förmåga, en vilja och förmåga att möta en mängd olika personligheter och vilja hjälpa dem att hitta rätt väg ut i sysselsättning.
Som person är du en prestigelös lagspelare som gillar variation i dina arbetsuppgifter. Att skapa relationer och bygga nätverk är något du känner dig bekväm med. I ditt arbete gör du skillnad och du vill se resultat i dina insatser. Då arbetsdagarna kan variera behöver du vara strukturerad, administrativt lagd och ha god förmåga att självständigt planera ditt arbete.
Det är krav att du behärskar det svenska språket i både tal och skrift.
Om oss
Re:Shift är en etablerad aktör inom arbetsmarknadstjänster och kompetenshöjande insatser med samlad mångårig erfarenhet inom utbildning, ledarskap, rekrytering, bemanning och omställning. Vi erbjuder tjänster inom arbetsmarknadsprojekt; stöd och matchning, rusta och matcha (KROM), omställning och outplacement. Vi finns just nu i Västra Götaland, Jönköpings län samt Värmland, där våra uppdragsgivare är Arbetsförmedlingen, kommuner och privata företag.
Alternativ 1:
Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller
motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom något av följande områden:
Arbetsliv
Organisation och
personal arbete
Studie- och
yrkesvägledning
Företagsekonomi
Psykologi
Beteendevetenskap
Arbetsterapeututbildning
Socionomutbildning
Samhällsvetenskap
Pedagogik
För att en utbildning
ska godkännas enligt alternativ 1 ska utbildningens huvudinriktning vara någon
av de uppräknade ämne inriktningarna alternativt att huvuddelen av utbildningen
har bestått av de uppräknade utbildningsområden.
Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid.
Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste fem (5) åren räknat
från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i tjänsten. Även
deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden under de senaste fem (5)
åren motsvarar heltid under två (2) år.
Alternativ 2
Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med
minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i
något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:
Arbetsledning med
personalansvar
Rekrytering
Omställningsarbete för
arbetssökande
Studie- och
yrkesvägledning
Handläggning i
personalfrågor (ej enbart personaladministration)
Arbete med arbetslivs-
och arbetsmarknadsfrågor
Arbete med social- och
gruppsykologi
Karriärvägledning
Arbetslivserfarenheten
ska ha erhållits under de senaste fem (5) åren räknat från den dag personen
tillträdde anställningen som handledare i tjänsten. Även deltid kan godkännas
om den sammanräknade arbetstiden under de senaste fem (5) åren motsvarar heltid
under tre (3) år.
Verifikation av meriter
Leverantören ska kunna
styrka handledarens kompetens genom verifierbara dokument och intyg när
Arbetsförmedlingen så begär. Arbetsförmedlingen bedömer att en och samma person
kan arbeta som kontaktperson, områdesansvarig och handledare om verksamheten så
tillåter.
Varmt välkommen med din
ansökan!
Intervjuer sker löpande,
tillsättning av tjänsten enligt överenskommelse.