OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss på Clustera:
Clustera Sverige AB är ett rikstäckande, auktoriserat, bemannings, omställnings- och rekryteringsföretag. I södra Sverige har vi idag tre kontor i Malmö där vi bemannar, rekryterar och coachar för utveckling samt arbetar som extern aktör till Arbetsförmedlingens tjänst stöd- och matchning.
Bli vår nya medarbetare i Malmö!
Vi söker dig som över allt annat som brinner för arbete med människor! Du är snabblärd, social, handlingskraftig och visar alltid på initiativ i ditt arbete.
Du som person är en människokännare, då ditt arbete utgår ifrån daglig interaktion med kandidater som du ska få ut på jobb. Du har lätt att kommunicera och arbetar alltid på ett lösningsorienterat sätt där du ser till helhetsbilden. Du behärskar det svenska språket, samt arabiska i tal och skrift. Vi ser även att du har bra förståelse av Office-paketet och Googles produkter, men också av andra administrativa system.
För obligatorisk kompetens som krävs för tjänsten - se kvalifikationer.
Arbetsuppgifter
Som handledare på Clustera Sverige AB kommer du att arbeta med att handleda och coacha våra kandidater genom individuella samtal. Arbetet är väldigt spännande och varierande, du kommer varje dag ställas inför nya utmaningar! Du kommer även att hjälpa till med att utforma ansökningshandlingar såsom CV och personliga brev, planera och hålla i föreläsningar samt sköta alla medföljande administrativa arbetsuppgifter. Som handledare ansvarar du fullkomligt för det löpande arbetet med dina kandidater och i ditt arbete tar du även daglig kontakt med arbetsgivare med syftet att matcha dina kandidater gentemot företag.
Kvalifikationer
Alternativ 1:
Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola inom områdena: Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie – och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut – eller socionom.
Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet (de senaste 5 åren) motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren räknat från den dag du tillträde anställningen som handledare i den upphandlade tjänsten.
Alternativ 2:
Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med godkänt resultat i alla kurser.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre års arbetslivserfarenhet (de senaste 5 åren) motsvarande heltid i ett eller flera av följande yrken och arbetsuppgifter:
– Arbetsledning med personalansvar
– Rekrytering
– Omställningsarbete för arbetssökande
– Studie – och yrkesvägledning
– Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
– Arbete med arbetslivs och arbetsmarknadsfrågor
– Arbete med social – och gruppsykologi
– Karriärvägledning
Kontaktpersoner på detta företaget
Kontorsansvarig Ricardo Marquina
073-3388285
073-3388285