OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Arbetslivsresurs AR AB är en HR-partner som har kring 500 medarbetare på ca 80 orter i hela landet. Vi arbetar med många olika sorters spännande uppdrag inom rehabilitering, omställning och organisationsutveckling.
Vi söker nu medarbetare till vårt kontor i Eskilstuna. Som konsult arbetar du främst med projekt som syftar till att få individer till arbete eller utbildning.
Du arbetar både självständigt och tillsammans med kollegorna i teamet. I dina arbetsuppgifter ingår till exempel att planera, ha samtal med deltagare, individuellt och i grupp, dokumentera och genomföra insatser som syftar till att deltagaren kommer in i eller tillbaka till arbetslivet. Målet är deltagarna ska komma till arbete eller utbildning på kortast möjliga tid. Du kan också komma att arbeta med andra uppdrag inom organisationen.
Din profil
Du har
• eftergymnasial utbildning på minst ett år på heltid. Gärna en akademisk examen.
• minst tre års relevant arbetslivserfarenhet (på heltid) inom t.ex. bemanning, karriärvägledning eller arbetsledning med personalansvar (inom relevant bransch)
• god kännedom om den lokala arbetsmarknaden och brett kontaktnät hos lokala företag
• erfarenhet av att matcha individer till nytt jobb
• ett coachande lösningsinriktat förhållningssätt
• erfarenhet av att leda och driva egna projekt
• mycket god administrativ förmåga och är en van datoranvändare
• god kommunikativ förmåga i både tal och skrift
• B-körkort
Du är
• prestigelös, flexibel och gillar variation i arbetsuppgifterna
• kommunikativ, kontaktskapande och bygger nätverk
• resultatinriktad och kvalitetsmedveten med stark drivkraft
• strukturerad och van vid att arbeta enligt fastställda processer
Vi erbjuder
• ett uppdrag med variation i dina arbetsuppgifter
• personlig och yrkesmässig utveckling
• engagerade kollegor
• ett arbete med många kontakter både internt och externt
• hos oss är du en uppskattad och sedd kollega
För mer information om tjänsten, ring gärna Åsa Malmqvist Kos på tfn 073-432 24 97.
Om verksamheten
I Arenakoncernen ingår fyra varumärken, Arbetslivsresurs, Arena Personal, Impact och World Class. Arenakoncernen är en specialist i personalfrågor för företag och organisationer i Norden. Vi har kontor rikstäckande i Sverige och Norge och sysselsätter hundratals anställda. Vi stärker organisationer, grupper och individer när det gäller rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning eller arbetslivsinriktad rehabilitering. Vintern 2015 förvärvade vi World Class som arbetar med helhetshälsa mot både individer och företag.
Vi finns heltäckande runt om i landet och sitter i gemensamma lokaler. Vi har gemensamma värderingar inom alla bolagen kring engagemang och professionalitet som ger en bra grund för samarbete.
Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Elena Hallin
Patrick Bihler
Anna Brorson
Arena Personal AB
Malin Nordeman
Carina Tiderman
0727-262666
Carina Tiderman
Martina Olsson
Elena Hallin
016-142149
Elena Hallin