OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av att arbeta deltid som kommunikatör i en kommunal verksamhet? Välkommen med din ansökan!
Om uppdraget
Uppdraget startar omgående, senast den 1 september, och löper till och med den 1 juni 2023, med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på 60% och man har möjlighet att lägga upp arbetet flexibelt, med hel- eller halvdagar. Placeringsort: Enköping.
Dina arbetsuppgifter
Som kommunikatör blir du en del av kommunikationsavdelningen med fyra kommunikatörer, fem strateger, en marknadsansvarig och en kommunikationschef. Avdelningen leder och samordnar det övergripande och strategiska kommunikationsarbetet och ansvarar även för att utveckla kommunens gemensamma kanaler. Man arbetar tillsammans för att kommunikationen ska vara engagerad och tillgänglig.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Skriva, redigera och publicera målgruppsanpassade texter, bilder och filmer till intranät, webbplats, sociala medier och trycksaker
- Ge kommunikationsstöd till förvaltningens avdelningar, men även till vård och omsorgsförvaltningen, upplevelseförvaltningen och miljö- och byggnadsförvaltningen
- Utforma trycksaker i enlighet med verksamhetens grafiska profil
Dina kvalifikationer
För att lyckas i denna tjänst är du en driven, lyhördm och flexibel person som har lätt för att samarbeta och planera sitt arbete.
Krav för tjänsten:
- Högskoleutbildning inom kommunikation eller journalistik och erfarenhet av arbetsuppgifter från området
- Du ska vara en mycket duktig skribent och har lätt för att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift
- Du har öga för bild, formgivning samt god känsla för layout av trycksaker
- Du är en van användare av Office-paketet, har kunskaper i Adobe CCs program samt har erfarenhet av webbverktyg/webbpublicering
- Du har erfarenhet av film, fotografering och bildbehandling
- Du har kunskaper inom GDPR och tillgänglighetskrav
- Du har en förmåga att skriva klarspråk
Meriterande för tjänsten:
- Erfarenhet av något av dessa områden: klarspråksarbete, rörlig bild eller sociala medier
- Det är ett plus om du har erfarenhet av offentlig verksamhet och intresse för samhällsfrågor
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson