Arbeta administrativt inom HR hos vår kund i Göteborg!

Arbeta administrativt inom HR hos vår kund i Göteborg!

Arbetsbeskrivning

Har du personalvetarutbildning och är tillgänglig omgående? Då kan du vara den vi söker!

Om uppdraget

Vår kund, som är verksam inom återvinning och avfall, söker en HR-konsult till ett uppdrag på circa 6 månader, med start omgående. Arbetet är på heltid, med möjlighet till distansarbete 2 dagar i veckan. Placeringsort: Göteborg.

Dina arbetsuppgifter

Exempel på arbetsuppgifter:

- Administrativa arbetsuppgifter inom HR-avdelningen, exempelvis kopplat till företagshälsovård och friskvård. T.ex. fakturor från företagshälsovården, avtal med företagsmassör och osteopat, administrera slumpvisa drogtester
- Viss statistik kopplat till HR området, t.ex. sjukfrånvaro
- Utbildningsadministration och bokningar, mötesadministration mm.
- Stötta rekryterande chefer i rekryteringsprocesser, exempelvis skriva och publicera annonser, administrera kandidater och ansökningar och även att ta fram intervjuunderlag och hålla i intervjuer tillsammans med chef, samt ta referenser vid behov


Dina kvalifikationer

Vi söker en samarbetsinriktad och serviceminded person som kan se vad som behöver göras och har ett eget driv i arbetsuppgifterna.

Krav för tjänsten:

- Utbildning inom HR-området
- Erfarenhet av kompetensbaserat rekryteringsarbete


Meriterande för tjänsten:

- Kunskaper i Visma Recruit
- Kunskaper i Map och Matrigma eller annat testverktyg


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Juuli Vainio, juuli.vainio@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 oktober 2022
  • Ansök senast: 2 november 2022

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


HRBP

HRBP

22 november 2024

HR-partner

HR-partner

22 november 2024

HR Konsult

HR Konsult

21 november 2024

21 november 2024