Arbeta i Köpenhamn med produktservice på den svenska marknaden

Arbeta i Köpenhamn med produktservice på den svenska marknaden

Arbetsbeskrivning

Techtronic Industries Nordic (TTI) är ett välkonsoliderat internationellt företag som marknadsför och säljer ett brett sortiment av högkvalitativa elverktyg, trädgårdsmaskiner och tillbehör från marknadens ledande varumärken; Ryobi, AEG och Milwaukee. Med ett orubbligt engagemang för kundernas behov fokuserar vi på att leverera innovativa lösningar till proffs och kvalitetsmedvetna hemmafixare.
TTI är ett av världens ledande och snabbast växande företag inom utveckling, produktion och försäljning av högkvalitativa elverktyg och tillbehör. Vårt nordiska huvudkontor ligger i industriområdet Avedøre Holme i Köpenhamn. Till vårt serviceteam söker vi nu en engagerad kollega som är händig och gärna hjälper till rent praktiskt. Om du vill vara med och stärka serviceinsatsen för våra svenska kunder och säkra en ännu bättre upplevelse av våra varumärken är det dags att börja fila på en ansökan.
I samarbete med kollegorna i vårt starka eftermarknadsteam är du med och utvecklar avdelningen. Ditt fokus kommer att vara den svenska marknaden och du får det dagliga, operativa serviceansvaret, vilket innefattar tät kontakt med våra servicepartners och fortsatt utveckling av servicestrukturen i Sverige.
”Vi har en positiv och öppen dialog där vi alla bidrar till att hitta lösningar och svar till våra kunder, servicepartners och säljteam. Vi hanterar allt inom service – från start vid produktlanseringar och introduktion av nya servicekoncept till eftermarknadssupport för produktens hela livslängd.”
– Nordic Service Coordinator, Daniel Nolbert


Vad ska du arbeta med?
I serviceteamet finns det tre huvudområden och har du lust, mod och driv finns möjligheter att få massor av ansvar.
Ansvaret för vår produktportfölj:
Du har ansvaret för alla servicerelaterade frågor rörande våra produktvarumärken Milwaukee, AEG och Ryobi. Du står i tät kontakt med våra servicepartners, säljare och kunder och optimerar löpande samarbetet. Du är dessutom med och vidareutvecklar de servicekoncept vi önskar ställa till förfogande för den svenska marknaden.
Utbildning av servicepartners:
Du utbildar våra servicepartners så att de kan använda våra processer och våra system, och du vet hur ett garantiärende hanteras. Du är redo att lyssna och föra en dialog även i svåra ärenden.
Vidare utbildar du våra svenska servicepartners i hur reparation av våra produkter går till. Du tillhandahåller professionell rådgivning och praktisk träning – både till kollegor och kunder.
Produktkvalitet och kvalitetsfeedback:
Serviceavdelningen samlar in data kring produktanvändning och eventuella fel som kan uppstå. Du är därför duktig på att sätta dig in i kunden/servicepartnerns upplevelse av produkten och inser snabbt vad som kan förbättras.


Analytisk och proaktiv profil
Du är naturligt serviceminded, proaktiv och lösningsorienterad. Du trivs med praktiska göromål, men har en analytisk blick som kan hjälpa dig att optimera garantikostnader samtidigt som kundnöjdheten ligger på en hög nivå. Dessutom trivs du med ett högt och effektivt arbetstempo på en avdelning där det är högt i tak och trevlig stämning.
Din bakgrund:
Du har erfarenhet från en liknande befattning eller är tekniskt kunnig.
Du är praktiskt orienterad och gillar att arbeta hands-on
– kanske har du erfarenhet från att reparera produkter.
Du pratar och skriver på svenska och engelska, och det är en fördel om du förstår minst ett annat skandinaviskt språk.
Kännedom om verktygsbranschen är en fördel, men inte ett krav – vi ska nog kunna lära dig det.
Du har inga problem med 20-30 resdagar per år.
B-körkort är ett krav.

Vi ser fram emot att höra från dig!
Jobindex är vår rekryteringspartner för denna befattning. Har du några frågor om jobbet är du välkommen att kontakta Jobindex svenska rekryteringskonsult, Mohamed Yassin Hassan på telefon +45 7245 9631.
Skicka din ansökan och ditt CV via knappen ”Sök jobbet online” senast den 21 mars 2022. Därefter bokas en intervju in snarast möjligt.
Vilka är vi?
Techtronic Industries är ett av världens ledande företag inom design, tillverkning och marknadsföring av elverktyg, trädgårdsmaskiner och golvvård samt tillbehör till dessa områden för konsumenter samt professionella och industriella kunder. Produkterna marknadsförs för branscher som arbetar med inredning, trädgård, renovering och bygg. TTI-koncernens fortsatta strategiska fokus på starka varumärken, innovativa produkter och enastående människor präglar i hög grad vårt kulturella DNA. Vi ser våra kunder som partners och vi gör allt för att stötta deras verksamheter.TTI har globalt nära 48 000 medarbetare och 2020 låg omsättningen på 9,8 miljarder USD.
Techtronic Industries Nordic med huvudkontor i Köpenhamn är en del av TTI. TTI Nordic bedriver främst handel med varumärkena MILWAUKEE®, Ryobi® och AEG® i Norden och Baltikum.


Sökord: svenska, svensktalande, Köpenhamn, Danmark, Copenhagen

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Techtronic Industries Nordic ApS
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 mars 2022
  • Ansök senast: 16 april 2022

Liknande jobb


25 november 2024

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024