OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till en värderingsstyrd organisation
Arbetar du i en liknande roll idag eller kanske som verksamhetschef idag och vill vara med och påverka samt utveckla Region Hemtjänst Mellan och är redo för att ta nästa kliv? Då är det här ett jobb för dig!
I din roll som Regional Verksamhetschef inom hemtjänsten arbetar du självständigt med att driva, leda och utveckla regionens verksamheter, chefer och medarbetare. Regionen innefattar i dagsläget Östergötlands-, Värmlands- och delar av Södermanlands län . Du ingår i regionledning och rapporterar direkt till Regionchef.
Du kommer att arbeta övergripande med tillväxt och utvecklingsarbete i regionen, ansvara för uppstarter av verksamheter samt vara ett stöd till regionledning och våra verksamhetschefer i det dagliga arbetet. Stor del av din arbetstid kommer att tillbringas ute i verksamheterna, övernattningar förekommer. Du har stöd från regionledningen samt kvalitet-, ekonomi-, marknads- och HR -avdelningen.
Arbetsuppgifterna består bland annat av:
Uppstart av nya verksamheter
Introduktion av nya verksamhetschefer
Utredningar och uppföljning av allvarliga händelser
Upprätta och följa upp åtgärds- och handlingsplaner
Ersätta verksamhetschefer vid frånvaro och i både kortare och längre perioder
Vara behjälplig vid organisationsförändringar och personalärenden
Administration av varierande slag på uppdrag av regionchef
Dina arbetsuppgifter kommer till stor del att styras av vad som händer och vad som behöver göras i regionen. Tjänsten innebär placering i Östergötland eller på annan ort men du behöver kunna resa i tjänsten i hög omfattning där övernattning i olika perioder kan förekomma.
Tillträde snarast efter överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning. Provanställning tillämpas.
Kvalifikationer:
Vi söker dig med ett stort engagemang och strategiskt tankesätt, som vill arbeta för att utveckla verksamheter. Du har ett tydligt fokus på kund, kvalitet och resultat. Du är en god kommunikatör och har ett tydligt ledarskap, du uppskattar förändringsarbete och utveckling som en naturlig del av ditt uppdrag. God samarbetsförmåga, engagemang samt förmåga att fatta egna beslut är egenskaper som krävs för arbetet. Du behöver ha en mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift och hantera diverse arbetsuppgifter parallellt.
Krav:
Minst tre års chefserfarenhet inom äldreomsorg, företrädesvis hemtjänst
Relevant högskoleutbildning
Tidigare arbete med ledning, styrning, kvalitetsledningssystem och förbättringsarbeten
Körkort och tillgång till egen bil
Det här kan vi erbjuda dig
Kompetensutveckling
Utvecklingsmöjligheter
Karriärvägar
Personalförmåner
Digitala arbetsverktyg
Ambitiöst & strukturerat kvalitetsarbete
Platt organisation med korta beslutsvägar
Om Attendo
Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 24 000 medarbetare. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation och är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att göra karriär.
Vi går igenom ansökningarna löpande.
Låt oss tillsammans utveckla framtidens hemtjänst!
Kontakt:
Regionchef Henrik Edin
henrik.edin@attendo.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Åhs
+46 (0) 31 333 54 85, +46 (766) 471607