Arbeta som handledare!

Arbeta som handledare!

Arbetsbeskrivning

#jobbjustnu


Vi på Jobteam Konsult älskar jobb, därför söker vi sig som älskar att komma till jobbet varje dag och som älskar att stötta andra människor för att komma ut i sysselsättning.
Vi söker dig som sätter företagets värdegrunder högt och som alltid arbetar utifrån företagets bästa. För att kunna arbeta hos oss så ska du dela vår företagskultur för att du ska kunna sälja vidare dig själv och företaget till våra kunder.


Som handledare på Jobteam Konsult kommer du att arbeta med att utveckla, vägleda samt coacha deltagare både i grupp och enskilt. Vi söker därför dig som är energisk, driven samt har minst 120 högskolepoäng. Oavsett om du är nyexaminerad eller har flera år på nacken så är vi intresserade av just dig! Din ambition är att få våra deltagare att komma ut till jobb eller utbildning snarast möjligt. Du vill göra skillnad! Du arbetar och kämpar för att göra en förändring och är inte rädd för att implementera dina idéer. Du är driftig och kommer med förslag som ligger utanför lådan, med andra ord, du tänker utanför boxen. Du stirrar dig inte blind på dina arbetsuppgifter utan är bestämd till att göra skillnad. Ditt största fokus ligger i att individen ska komma ut till jobb eller utbildning. Du förstår varför du utför dina arbetsuppgifter och utför de inte endast ”för att”.


Vi vill investera i dig! Vi förstår att för du ska kunna motiveras och utvecklas inom företaget krävs det god arbetsmiljö samt ett härligt och sammansvetsat team, vilket vi just är!




Arbetsuppgifterna omfattas bland annat av:
• Kartläggning av deltagarens färdigheter, kompetenser, egenskaper samt yrkesområden • Kontinuerlig uppföljning och samtal med enskild deltagare
• Aktivt arbeta för att matcha deltagare till jobb samt utbildning, med målet att göra det på kortast möjliga tid
• Nätverka med potentiella arbetsgivare
• Arbeta för att inplanera studiebesök enligt schema
• Hålla i gruppaktiviteter samt workshops
• Administrativa arbetsuppgifter så som att dokumentera i vårt CRM-system och webbstöd


För att vara aktuell för tjänsten måste du uppfylla nedanstående krav enligt alternativ 1 eller alternativ 2.


Alternativ 1)
Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena; Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.


OCH Arbetslivserfarenhet: Under de senaste 5 åren ha minst två års arbetslivserfarenhet på heltid.


Alternativ 2)
Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.


OCH Arbetslivserfarenhet: Under de senaste 5 åren ha minst tre års arbetslivserfarenhet på heltid i följande yrke eller arbetsuppgifter:




– Arbetsledning med personalansvar
– Rekrytering
– Omställningsarbete för arbetssökande
– Studie- och yrkesvägledning
– Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
– Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
– Arbete med social- och gruppsykologi
– Karriärvägledning




Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du följer inte med strömmen utan du är driftig, vill utveckla och utvecklas, skapa dina egna metoder och verktyg för att uppnå uppsatta mål. Vidare ser vi att du kan kommunicera tydligt på svenska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du pratar andra språk såsom arabiska. Vi ser gärna att du har körkort B men det är inget krav.


Vid intervju krävs det att du kan visa upp underlag som uppfyller kraven enligt alternativ 1 eller alternativ 2.






INTRESSERAD?
Skicka din ansökan till malmo@jobteamkonsult.se innehållandes CV och personligt brev. Notera, ytterst viktigt att du i ämnesraden skriver HANDLEDARE MALMÖ, vidare vill vi att du bifogar samtliga underlag som bevisar att du uppfyller kraven i enlighet med alternativ 1 eller alternativ 2. Utöver det vill vi även att du kortfattat skriver om varför just du passar till att bli en del av vårt team.


Övrigt:
Inleds med en provanställning
Tillträde: Omgående
Lön: Enligt överenskommelse


Rekryteringen sker löpande, därför rekommenderar vi dig att skicka in din ansökan snarast.


Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och undanbeder oss därför kontakt med rekryteringsföretag, säljare av annonsplats och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

VD Ahmad Houjeij

VD Ahmad Houjeij
0102120175
VD Ahmad Houjeij
0768631020 0102120175
VD Ahmad Houjeij
0102120175
VD Ahmad Houjeij
0102120175

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jobteam Konsult AB Malmö
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 oktober 2020
  • Ansök senast: 31 oktober 2020

Besöksadress

Södra Förstadsgatan 66
Malmö

Postadress

Södra Förstadsgatan 66
Malmö, 21420

Liknande jobb


KAA handläggare till Kompetenscenter, Timrå kommun

KAA handläggare till Kompetenscenter, Timrå kommun

22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024