Arbeta som Junior Inköpare på Hogia

Arbetsbeskrivning

Som Junior inköpare hos oss på Hogia får du en spännande roll med goda möjligheter att utvecklas ikapp med verksamheten!

 

Målet är att alla inköp ska gå via Hogias inköpsavdelning, och du kommer att vara en nyckelperson i detta arbete.

Som Junior Inköpare hos oss kommer du att assistera vid bland annat enklare förhandlingar, avtalshantering och vid systeminköp. Du kommer att implementera och förbättra rutiner och arbetssätt för att säkerställa hållbarhet och säkerhet hos våra leverantörer. Du hanterar administration och manuella insatser för att hålla leverantörsregister och avtal uppdaterade. Dessutom stöttar du med regelbundna mindre inköp, såsom medarbetarrabatter, avtal inom resor och logi, inköp till Hogialoppet, sommarpresenter och avtal med externa konsulter. Du arbetar strategiskt med att regelbundet se över existerande avtal för att hitta kostnadsfördelar och bättre villkor, samt skickar ut sekretessavtal och stöttar med konsultavtal.

 

Om tjänsten
Denna roll erbjuder en fantastisk möjlighet att utvecklas inom inköpsområdet. Du kommer att få värdefull erfarenhet som kan leda till en mer ansvarsfylld inköpsroll med större upphandlingar i framtiden.

Du som söker har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, och kan kommunicera effektivt via mail, både internt och externt. Erfarenhet av att hantera leverantörer både i Sverige och internationellt är en fördel.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

- Administrativ support av leverantörskedjan.
- Enklare förhandlingar och avtalshantering.
- Säkerställa hållbarhet och säkerhet hos våra leverantörer.
- Löpande kontakt och uppföljning av leverantörer samt interna kunder.
- Assistera vid större upphandlingar.

 

Är du vår nästa kollega?
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom inköp eller motsvarande arbetslivserfarenhet samt goda kunskaper inom Excel. Du är noggrann och strukturerad då du kommer att hantera många dokument. Du är utåtriktad och serviceminded då du kommer att ha kontakt med många leverantörer och interna kunder. Det är ett självständigt arbete som du kan påverka utformningen av, samtidigt som du kommer vara beroende av att arbeta relationsskapande och skapa kontaktytor både internt och externt. Vi söker dig som har förmåga att kunna tänka och agera strategiskt för att utveckla våra inköpsverksamhet, detta i gott samarbete med vår Inköpsansvarig. 

 

För att passa i den här rollen ser vi att
- Du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med inköp, och såväl med tjänste- som med materialupphandlingar
- Du har goda kunskaper i inköpsjuridik och hållbara inköp samt en god teknisk förståelse inom de inköpskategorier
- Du är en relations- och lösningsorienterad person som med lätthet samarbetar och skapar förtroende såväl internt som externt.
- Du har ett proaktivt tillvägagångssätt och förmågan att kunna arbeta självständigt
- Du drivs av att ta dig an nya utmaningar samt att du trivs med att driva ditt eget arbete är en förutsättning.
- Självklart har du ett stort engagemang att genom ditt arbete med inköp göra skillnad hos oss!

 

Du blir del av ett mycket stabilt bolag som satsar stort inför framtiden och där du kommer att kunna utvecklas tillsammans med oss. Hogia är en kunskapsintensiv koncern som sätter individen och personlig utveckling i fokus och erbjuder en småskalig miljö präglad av entreprenörskap.

 

Låter detta intressant för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om Hogia-gruppen


Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.

Kontaktpersoner på detta företaget

Andreas Åsviken
0303-72 57 22
Jenny Cedervall, rekryterare
0303-666 16
Cecilia Pernhage, rekryterare
0709-238853
Jenny Cedervall, rekryteringsansvarig
0303-666 16
Johanna Axelsson, rekryterare
072-146 75 50

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hogia Service AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 september 2024
  • Ansök senast: 13 oktober 2024

Besöksadress

Hakenäs
Stenungsund

Postadress

None
Stenungsund, 44428

Liknande jobb


Reservdelsinköpare

Reservdelsinköpare

20 november 2024

Analytiker inom inköp

Analytiker inom inköp

20 november 2024

Strategisk Inköpare

Strategisk Inköpare

20 november 2024

20 november 2024