OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Operativa mötesverksamheten, Sekretariatet för EU-möten i Sverige, SES23
I samband med Sveriges mötesverksamhet under ordförandeskapet i ministerrådet finns ett spännande uppdrag; att få arbeta med att koordinera lokalanpassningar av olika mötesmiljöer. Låter det roligt och utmanande, då kan det här kan vara tjänsten för dig!
Vi erbjuder ett unikt, spännande och utåtriktat arbete. Ett arbete som kräver förmåga att kunna urskilja väsentligheter i komplexa och utmanande situationer. Du kommer, i samarbete med både interna och externa aktörer, få åstadkomma resultat som gör skillnad för det svenska ordförandeskapet.
Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Mellan den 1 januari och den 30 juni 2023 är Sverige ordförande i Europeiska unionens råd, även kallat ministerrådet. Under det svenska ordförandeskapet kommer ett stort antal högnivåmöten och internationella tjänstemannamöten genomföras i Sverige med där tillhörande medieintresse.
Sekretariatet för EU-möten i Sverige samordnar mötesverksamheten. Det praktiska och logistiska arbetet ska säkerställa väl genomförda möten som genomsyras av bland annat kostnadseffektivitet, klimatsmarta lösningar och innovativa upplägg för såväl delegater som för medierepresentanter.
Vi söker nu ett antal medarbetare till de nyinrättade befattningarna som koordinatorer för lokalanpassningar. Gruppen kommer ansvara för att lokaler är iordningsställda enligt överenskommen mötesidentitet och bestämda ritningar. Uppdraget gäller även anpassning av utemiljöer i form av flaggning, hänvisningsskyltar, vepor m.m. Andra ytor som t ex presscenter, VIP-ytor och utställningar kan också vara aktuella för anpassning.
Arbetet sker i nära samarbete med inredningsarkitekter, leverantörer och projektledare, både i planering och genomförande av mötena. Det ska säkerställas att lokalanpassningen överensstämmer med ritningar och håller överenskommen kvalitet.
Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.
Din bakgrund
Vi söker dig som har en relevant gymnasieutbildning tillsammans med relevant arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig. Meriterande är om du har en projektledarutbildning eller om du har arbetat som projektledare eller arbetsledare.
Du har erfarenhet av iordningsställande av lokaler vid möten, konferenser eller andra typer av event som kräver inramning, profilering och uppbyggnad av mötesmiljöer. Det krävs att du har erfarenhet av att ha arbetat som samordnare eller koordinator.
Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, och goda kunskaper i Officepaketet.
Har du erfarenhet av arbete på Regeringskansliet eller annan statlig verksamhet är det meriterade. Det är också meriterande om du har erfarenhet av arbete med internationella möten, konferenser och events.
Dina egenskaper
Du har en väl utvecklad samarbetsförmåga och ett relationsskapande förhållningssätt. Det krävs att du har stor förståelse för möteslogistik och säkerhet. En mycket god kommunikativ förmåga och är initiativtagande, drivande och flexibel.
Du är kvalitetsmedveten, strukturerad och självständig. Du behöver vara stresstålig, van av arbete med deadlines och van att arbeta med parallella möten samtidigt.
Om du har arbetat med ritningar, inredning och dekoration så är det meriterande.
Som person har du hög integritet, gott omdöme och är säkerhetsmedveten.
Övrigt
Tidsbegränsad anställning till och med den 31 augusti 2023. Tillträde enligt överenskommelse.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet, kontakta operativ chef Annica Karlberg på 08-405 92 55. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Eva Mörnås på 08-405 32 70. Fackliga kontaktpersoner är Johan Strokirk för Saco, Peter Backeus för ST och Erik Wilhelmsson för SEKO. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00.
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 20 februari 2022.
Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35