Arbeta som personalansvarig inom personlig assistans

Arbeta som personalansvarig inom personlig assistans

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Vi är ett familjärt assistansbolag med ett stort hjärta för våra brukare och personliga assistenter. Vår erfarenhet talar för att vi skapar den bästa assistansen tillsammans, därför är vi mycket lyhörda och dialog är grunden för vår verksamhet. Vi har 26 år i branschen och strävar ständigt efter att utvecklas medan vi fortsätter leverera högkvalitet service gentemot våra brukare och personal.
Då en av våra personalansvariga snart går på föräldraledighet söker vi någon som kan vikariera för henne. Vikariatet kommer att sträcka sig över ett år, med möjlighet till förlängning.
Om rollen
I uppdraget ingår det att fungera som mellanhand och stöd till våra arbetsgrupper och brukare, där man gör sitt yttersta för att tillgodose deras olika behov och förväntningar. Du ansvarar för bemanning, rekrytering och schemaläggning av assistansen. Arbetsuppgifterna består dels av planering samt förberedelser för långsiktiga beslut men även av kortsiktigt arbete inför morgondagen. Som personalansvarig ansvarar du enligt ett rullande schema över vår jourtelefon där du löser akuta ärenden i bemanningen som oftast är relaterad till frånvaro.
Rollen ställer krav på ett dynamiskt förhållningssätt då den rådande situationen snabbt kan förändra sig och ställa krav på en ny lösning. Att kunna vara systematisk i processer och anpassningsbar i sitt sätt att kommunicera kan vara en utmaning. Därför ingår det i våra arbetsuppgifter att utveckla dessa egenskaper. Vi har löpande utbildningar och sätter ut tid för produktiva diskussioner. Vilket gör detta till en varierande och lärorik arbetsplats.
Att arbeta som personalansvarig på Assistera Skandinavien handlar kort och gott om att du, i samråd med brukaren och assistenterna, utformar assistansen. Ditt uppdrag är att skapa förutsättningarna för en miljö där alla parter trivs så bra som möjligt.
Om dig
Du är en social, empatisk och driven människa vars motivation kommer från att hjälpa andra. Du har ett ansvarsfullt förhållningssätt till att planera ditt eget arbete och att driva processer på ett systematiskt och strukturerat sätt är inget problem för dig. Rollen innebär att du dagligen kommer vara i kontakt med många olika människor därför är en välutvecklad kommunikation är grundläggande.
Att vara empatisk är viktigt eftersom du kommer nära inpå andra människors liv. Det medför att du ska kunna sätta dig in i och förstå deras upplevelse och förväntningar. Detta så att samarbetet mellan dig, brukaren och assistenten ska fungera så bra som möjligt. Vi söker dig som drivs och motiveras av att hjälpa andra. Därför är det viktigt att du har ett inre behov att få hjälpa människor.
Du som söker bör ha erfarenhet eller kunskap inom HR, beteendevetenskap eller annan erfarenhet som är relevant för tjänsten.
Välkommen med din ansökan till oss!


Det är meriterande om du har erfarenhet av:
· Ledarskap i liknande verksamhet eller målgrupp
· Leda team
· Driva utvecklingsarbete
· Coachande ledarskap

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Assistera Skandinavien AB Umeå
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 augusti 2022
  • Ansök senast: 12 september 2022

Postadress

Måttgränd 74
Umeå, 90624

Liknande jobb