OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Regeringskansliets Serviceenhet, Förvaltningsavdelningen
Är du serviceinriktad och söker ett varierat, rörligt och roligt jobb? Vi söker flera serviceassistenter som tycker om att arbeta med service i fokus.
Din arbetsdag. Sveriges morgondag
Som serviceassistent arbetar du på Närservice som är en sektion vid Regeringskansliets serviceenhet. Sektionen ansvarar för stora delar av den interna servicen i Regeringskansliet inom områdena arbetsplatser, lokaler och inredning, logistik och lokalvård. Som serviceassistent hos oss får du ett omväxlande arbete med många olika arbetsuppgifter. Genom att ge professionell intern service bidrar du till en effektiv verksamhet.
Du kommer att arbeta i vårt ärendehanteringssystem (Smart IT) med att handlägga beställningar och felanmälningar samt skapa, åtgärda och avsluta ärenden. Tillsammans med kollegor är du behjälplig i lokal- och inredningsärenden som felavhjälpning i lokaler, möblering och leveranser. Här ingår även omflyttningar och ombyggnadsprojekt. Du utför kontorsservice av utrustning och material samt hantering av post, paket, bud och distribution. I arbetet ingår också att vara användarsupport i mötes- och tjänsterum där du hanterar iordningställande av och stöd på plats i våra mötesrum med mötes- och presentationsteknik samt felsökning av rumsknuten IT-utrustning (inte dator) i tjänsterum.
Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.
Din bakgrund
Vi söker dig som har gymnasieexamen eller motsvarande och erfarenhet från ett serviceyrke. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och har goda kunskaper i Officepaketet. Det är meriterande om du har erfarenhet av tekniskt mötesstöd och digitala mötesplattformar samt ärendehanteringssytem.
Dina egenskaper
I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du behöver ha ett genuint intresse för service och teknik. För att trivas och passa i rollen krävs det att du är strukturerad men också har lätt för att prioritera vid ändrade omständigheter. Du har ett gott omdöme och en förmåga att skapa goda relationer och samarbeta med andra. Det är även viktigt att du är självgående och engagerad samt har en vilja att hela tiden utvecklas och lära nya saker.
Övrigt
Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Tillträde snarast.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta gruppchef Göran Bessner, på 08-405 10 11. Du är också välkommen att kontakta personalhandläggare Lage Åsman, på 08-405 97 94. Fackliga kontaktpersoner är Jesper Svarén för Saco, Inger Yalcin för ST och Erik Wilhelmsson för Seko. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast söndagen den 27 december.
Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35