OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Regeringskansliets HR-enhet
Är du en strukturerad och självgående koordinator med gott omdöme som tycker om att ge god service och utveckla nya arbetssätt? Då kan vi erbjuda ett utvecklade arbete i en händelserik miljö.
Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Som koordinator på RK HR Stab är du en viktig del i att utveckla HR-arbetet i Regeringskansliet. Du ansvarar för att hålla ihop beredningsrutinerna för enheten och diarieför och expedierar beslut, hanterar fakturor och post samt bidrar till struktur i vårt dokumenthanteringssystem. Du stöttar i enhetens planering och bokning av möten och konferenser och är ett administrativt stöd till enhetens ledning. I rollen ingår också vissa handläggande uppgifter. Eftersom HR strävar mot effektivitet, enhetlighet och digitalisering är det centralt att ta fram processer och utveckla arbetssätt och rutiner inom ditt ansvarsområde.
Du ingår i staben men har ett nära samarbete med kollegor med liknande arbetsuppgifter inom enheten. Det finns en viss möjlighet att arbeta på distans utifrån verksamhetens behov.
Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.
Din bakgrund
Du har gymnasieexamen och flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Kunskap inom HR och statlig förvaltning kan ge dig en kortare startsträcka och är därför meriterande. Du är duktig på Officepaketet.
Dina egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina egenskaper och söker dig som är strukturerad, initiativtagande och serviceinriktad. Rollen förutsätter också uthållighet, gott omdöme och integritet. Eftersom du har många kontakter är det viktigt att du är duktig på att samarbeta med andra samtidigt som du kan ta eget ansvar.
Övrigt
Anställningen inleds med sex månaders provanställning.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Stabschef Sari Hammarberg på 08-405 97 52. Fackliga kontaktpersoner är Jan Wahlström för ST och Johan Strokirk för Saco som nås på 08-405 10 00 och Lars Vestberg för Seko som nås på 08-786 62 98.
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 1 maj 2022.
Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35