Arbeta som supportmedarbetare

Arbeta som supportmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Supportsektionen, Kontaktcenter, Förvaltningsavdelningen
Vi söker dig som vill kombinera din kunskap om datorer och mobiltelefoner med att ge personlig service och stöd till våra användare. Tillsammans med kunniga kollegor med fokus på leverans och problemlösning hjälper du dagligen Regeringskansliets alla medarbetare ur ett användarperspektiv. 

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Som supportmedarbetare får du frågor gällande alla de områden som förvaltningsavdelningen ansvarar för på Regeringskansliet, med fokus på, IT-stöd, mobila verktyg och digitala möten. Din närvaro är viktig och arbetstiden är schemalagd, oftast dagtid men kvälls- och helgarbete förekommer regelbundet.

Den huvudsakliga arbetsuppgiften innebär att ta emot och lösa supportärenden via telefon från Regeringskansliets medarbetare inklusive våra ambassader och konsulat. Ärenden kommer in via telefon, webbformulär eller e-post där du registrerar, kompletterar, prioriterar dem och återkopplar. RK Kontaktcenter Supportsektionen består av Support via telefon så väl som en Supportdisk, så möjlighet till variation i arbetsuppgifter finns. Du bidrar till att uppdatera organisationens kunskapsstöd och kvalitetssäkrar lösningar.

Utökade supporttjänster till politisk ledning och riktade supporttjänster till verksamhetskritiska processer förekommer.

Läs mer om vår verksamhet på Regeringen.se

Din bakgrund
Du har gymnasieexamen och arbetslivserfarenhet av direkt kundkontakt via telefon. Du har god erfarenhet av felsökning och användarsupport på datorer, mobiltelefoner, surfplattor. Du arbetar med många kontaktytor och parallella processer i en miljö där tempot bitvis kan vara högt med snäva tidsramar. För att lyckas i rollen krävs att du har god kunskap om digitala möten, MS Word och utvecklarläget i Word, MS Excel, Windows operativsystem samt Apple IOS.

Om du har arbetat i enlighet med ITIL eller annan processmodell för tjänstehantering, har mycket god aktuell kompetens i MS Word, gärna mallar, SharePoint, mobila plattformar samt har grundläggande nätverkskunskaper och kännedom om Active Directory är det också meriterande. Vidare är det meriterande med kurser och eventuell certifiering inom support eller kundservice till exempel support center analyst.

Dina egenskaper
Vi söker dig som har en personlig mognad och har en stabilitet och förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen.
Du är initiativtagande och självgående och kan på ett lugnt och stabilt sätt hantera stressiga situationer.
Vidare har du en god samarbetsförmåga, är utåtriktad och skapar kontakter och relationer.

Övrigt
Flera tillsvidareanställningar är aktuella. 
Tillsvidareanställningar inleds med sex månaders provanställning.

Skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 5 Februari 2023.
Anställningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet, kontakta Mimi Horneman som är sektionschef, på 08- 405 45 43. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Eva Mörnås på 08-405 32 70.
Fackliga representanter nås via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00, Saco (Johan Strokirk), Seko (Erik Wilhelmsson) samt ST (Peter Backeus). 

 

 

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 januari 2023
  • Ansök senast: 5 februari 2023

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


Vaktmästare till Internservice

Vaktmästare till Internservice

3 oktober 2024

Kundvärd till Coor i Linköping

Kundvärd till Coor i Linköping

2 oktober 2024

30 september 2024