Arbeta som teknikkoordinator

Arbeta som teknikkoordinator

Arbetsbeskrivning

Operativa mötesverksamheten, Sekretariatet för EU-möten i Sverige, SES23
Har du kompetens inom mötesteknik? Söker du en roll där du får bidra med dina erfarenheter kring stödet till tekniska lösningar i samarbete med bland annat lokalanpassningskoordinatorer? Då kan det här vara en tjänst för dig.

Vi erbjuder ett unikt, spännande och utåtriktat arbete som kräver förmåga att kunna urskilja väsentligheter i komplexa och utmanande situationer. Du kommer att samarbeta med både interna och externa aktörer och åstadkomma resultat som gör skillnad för det svenska ordförandeskapet.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Mellan den 1 januari och den 30 juni 2023 är Sverige ordförande i Europeiska unionens råd, även kallat ministerrådet. Under det svenska ordförandeskapet kommer ett stort antal högnivåmöten och internationella tjänstemannamöten genomföras i Sverige med där tillhörande medieintresse.

Sekretariatet för EU-möten i Sverige samordnar mötesverksamheten. Det praktiska och logistiska arbetet ska säkerställa väl genomförda möten som genomsyras av bland annat kostnadseffektivitet, klimatsmarta lösningar och innovativa upplägg för delegater men även för medierepresentanter.

Vi söker nu ett antal medarbetare till de nyinrättade befattningarna som teknikkoordinatorer. Gruppen kommer ansvara för att säkerställa teknisk leverans till de möten som de är ansvariga för. De är även delaktiga i planering och koordinering i arbetet mellan leverantörer och SES23. Behoven kan innefatta både mötesteknik och it-teknik.  

Arbetet sker i nära samarbete med alla funktioner på sekretariatet. Du behöver hålla fokus på leverans av dina egna ansvarsområden, men även ha tät dialog med övriga sekretariat, andra delar av Regeringskansliet samt med externa aktörer.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

Din bakgrund
Vi söker dig som har en relevant gymnasieutbildning tillsammans med relevant arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig.

Du har erfarenhet av möten med olika tekniska behov och lösningar. Du har också erfarenhet av att ha arbetat som samordnare eller koordinator.  

Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, samt goda kunskaper i Officepaketet.

Har du erfarenhet av arbete på Regeringskansliet eller annan statlig verksamhet är det meriterade. Det är även meriterande om du har flerårig erfarenhet av möten, såväl fysiska som digitala och hybridmöten.  

Dina egenskaper
Du är tekniskt intresserad och kunnig inom konferens- och it-teknik. Rollen kräver att du har god samarbets- och kommunikationsförmåga, att du är relationsskapande och initiativtagande.

För att lyckas i rollen som teknikkoordinator behöver du vara stresstålig och van att arbeta mot deadlines och att arbeta med flera parallella möten samtidigt. Du behöver också vara strukturerad, kvalitetsmedveten och ha en god kommunikativ förmåga.

Som person har du hög integritet, gott omdöme och är säkerhetsmedveten.

 Övrigt
Tidsbegränsad anställning till och med den 31 augusti 2023. Tillträde snarast. Resor förekommer i tjänsten.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet, kontakta operativ chef Annica Karlberg på 08-405 92 55. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Eva Mörnås på 08-405 32 70. Fackliga kontaktpersoner är Johan Strokirk för Saco, Peter Backeus för ST och Erik Wilhelmsson för SEKO. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 13 februari 2022.


Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 januari 2022
  • Ansök senast: 13 februari 2022

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


20 december 2024

Team Manager

20 december 2024

20 december 2024