OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Operativa mötesverksamheten, Sekretariatet för EU-möten i Sverige, SES23
Är du en ledare med kompetens inom teknik? Söker du en projektledarroll där du får bidra med dina kompetenser kring stödet till tekniska lösningar i samarbete med teknikleverantörer och teknisk personal? Då kan det här vara en tjänst för dig.
Vi erbjuder ett unikt, spännande och utåtriktat arbete som kräver förmåga att kunna urskilja väsentligheter i komplexa och utmanande situationer. Du kommer att samarbeta med både interna och externa aktörer och åstadkomma resultat som gör skillnad för det svenska ordförandeskapet.
Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Mellan den 1 januari och den 30 juni 2023 är Sverige ordförande i Europeiska unionens råd, även kallat ministerrådet. Under det svenska ordförandeskapet kommer ett stort antal högnivåmöten och internationella tjänstemannamöten genomföras i Sverige med där tillhörande medieintresse.
Sekretariatet för EU-möten i Sverige samordnar mötesverksamheten. Det praktiska och logistiska arbetet ska säkerställa väl genomförda möten som genomsyras av bland annat kostnadseffektivitet, klimatsmarta lösningar och innovativa upplägg för delegater, men även för medierepresentanter.
Vi söker nu en medarbetare till den nyinrättade befattningen som teknisk projektledare. I teknikgruppen hanterar vi praktiska tekniklösningar, medverkar till utformningen av tekniska lösningar i både de fasta möteslokalerna i Stockholm och vi är även delaktig i den tekniska planeringen i samtliga lokaler ute i Sverige.
Du samordnar produktion av både digitala möten och hybridmöten i nära dialog med mötesproducenter och ansvariga för innehållet i ett antal möten.
Arbetet sker i nära samarbete med alla funktioner på SES23. Du behöver hålla fokus på leverans av dina egna ansvarsområden, men även ha tät dialog med övriga sekretariat, andra delar av Regeringskansliet samt med externa aktörer.
Läs mer om vår verksamhet på www.regeringskansliet.se
Din bakgrund
Vi söker dig som har en relevant gymnasieutbildning tillsammans med relevant arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig. Meriterande är om du har en projektledarutbildning. Du har mycket hög kompetens gällande mötesteknik och förståelse för användarperspektivet.
Du har erfarenhet av projektledarrollen eller som koordinator. Du har erfarenhet av att planera och genomföra större möten, konferenser eller event med stora tekniska behov, såväl fysiska möten som digitala och hybridmöten.
Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, samt goda kunskaper i Officepaketet.
Har du erfarenhet av arbete på Regeringskansliet eller annan statlig verksamhet är det meriterade. Det är även meriterande om du har mångårig erfarenhet av projektledning och internationella möten.
Dina egenskaper
Det kommer att finnas utmaningar både vad gäller tekniska behov och tidsplanering, vilket kräver flexibilitet och god samarbets- och kommunikationsförmåga. Rollen kräver också att du är relationsskapande och är initiativtagande.
För att lyckas som projektledare behöver du vara stresstålig, van att arbeta mot deadlines och att arbeta med flera parallella möten samtidigt. Du behöver också vara strukturerad och kvalitetsmedveten.
Som person har du hög integritet, gott omdöme och är säkerhetsmedveten.
Övrigt
Tidsbegränsad anställning till och med den 31 augusti 2023. Tillträde snarast. Resor förekommer i tjänsten.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet, kontakta operativ chef Annica Karlberg på 08-405 92 55. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Eva Mörnås på 08-405 32 70. Fackliga kontaktpersoner är Johan Strokirk för Saco, Peter Backeus för ST och Erik Wilhelmsson för SEKO. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00.
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 13 februari 2022.
Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35