OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fastighetssektionen, Förvaltningsavdelningen, Regeringskansliet
Söker du en arbetsplats i händelsernas centrum med högt prioriterade och meningsfulla arbetsuppgifter?
Enheten Service, Fastighetssektionen, tillhandahåller bland annat arbetsplatsservice, lokalvård, löpande flyttar inom Regeringskansliet, mindre byggprojekt samt kontakt med hyresvärdar. För sektionens räkning söker vi nu en uppdragsledare, för styrning av diverse uppdrag och projekt.
Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Som uppdragsledare kommer du i huvudsak leda olika typer av uppdrag, såsom behovsanalyser och förstudier inför projekt, förändringar eller omlokalisering av verksamheter, samt planering och organisering av flyttar inom Regeringskansliets lokaler. Du kommer även att ägna dig åt utredningar av verksamhetsutveckling och översiktlig planering. I arbetsuppgifterna ingår också att bevaka och följa upp frågor gällande arbetsmiljö, tillgänglighet och verksamhetskritiska behov från verksamheterna. Arbetsuppgifterna kan även inkludera ledning och styrning av mindre och medelstora projekt där samordning av säkerhet, IT, lokaler, inredning och fastighetsägarens åtaganden ingår. En stor del av uppdraget handlar om att tydliggöra och kommunicera förutsättningar och möjligheter för verksamheter som har behov av förändring eller utveckling, där ekonomisk uppföljning och tidsplanering kommer vara viktiga beståndsdelar.
Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.
Din bakgrund
Vi söker dig som har en utförd gymnasieexamen och dokumenterad erfarenhet av arbete med lokalförsörjning, samt av att planera och organisera lokaler. Vidare har du erfarenhet av att upprätta tidpslaner, kalkyler, budget och budgetuppföljning. Har du dessutom utbildning inom byggnad- och/eller fastighetsteknik, god kunskap om Regeringskansliets organisation och fastigheter, samt erfarenhet av att läsa ritningar, CAD, projektledning, upphandling, och kravställning, anser vi det meriterande.
Dina egenskaper
För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du som söker är driven och självständig, med en god förmåga att kunna organisera Du uttrycker dig väl i tal och skrift och besitter en god administrativ förmåga. Vidare har du förmåga att samarbeta, samt att kunna lösa komplexa problem.
Övrigt
Anställningen avser en tillsvidareanställning och inleds med sex månaders provanställning.
Tillträde i juni 2024 eller enligt överenskommelse.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Mattias Bolt som är enhetschef, på 08-405 21 30. Du är också välkommen att kontakta personalhandläggare Hanna Grotander på 08-405 12 36. Fackliga kontaktpersoner är Johan Strokirk för Saco och Peter Backéus för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 20 maj 2024.
Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35