OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
”Ja?” tänker du, och vilken tur tänker vi och wiho för att vi på Centirc nu väckt ditt intresse. Vi på Centric växer och behöver nu flera duktiga IT-konsulter inom framför allt 2nd line support inom IT-infrastruktur till flera av våra kunder i Stockholm. Är du nyfiken på nytt arbete? För vi är nyfikna på dig och dina kompetenser! Läs vidare nedan!
Som konsult på Centric får du självklart en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Arbetsuppgifter
Nu tänkte vi på Centric berätta lite mer om hur din vardag som IT-konsult kan se ut. Som IT-konsult på Centric tror vi att du är lika mån om din utveckling som vi är. Nämnde vi att du har fri tillgång till tusentals certifieringar? Japp, du hörde rätt. Oavsett vad dina kollegor på Centric arbetar med så har vi alla en gemensam nämnare – vi bryr oss om varandra! Som 2nd line tekniker kommer din vardag bestå av varierande arbetsuppgifter; det kan exempelvis handla om allt från att lösa komplexa IT-problem till att lösa incidenter och vara spindeln i nätet i verksamheten. Som du förstår så kommer dina arbetsuppgifter att variera beroende på vilken kund du arbetar hos, dock garanterar vi dig ett utvecklande och spännande uppdrag inom IT!
Din profil och kvalifikationen
För att passa i rollen som 2nd line tekniker tror vi att du är en guru på problemlösning och drivs av att hitta lösningar. Du säger inte direkt nej till en utmaning, eller hur? Var svaret på frågan nej, är det helt klart dig vi vill komma i kontakt med! Vi ser gärna att du har arbetat minst tre år i en liknande roll. Vi tror också att du har en bra social förmåga, är serviceminded och en lagspelare.
Skallkrav
- Minst tre års erfarenhet inom IT-support
- Kompetens inom Active Directory och uppsättning av GPOer
- Kunskaper inom Microsoft 365, Microsoft Exchange, Azure Portalen
- Erfarenhet av ett eller flera ärendehanteringssystem
- Uttrycker dig väl på svenska och engelska – i både tal och skift
Meriterande
- Högskoleutbildning inom IT
- Körkort
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Julieth Escobar på tfn: 0734-159387 eller julieth.escobar@centric.eu
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229