OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du Redovisningsekonom eller ekonomiassistent? Då söker vi just dig! Arena Personal grundades 1994 och finns idag i Stockholm, Södertälje, Malmö, Göteborg, Eskilstuna och Örebro. Vi är ett av Sveriges snabbast växande bemanningsföretag och arbetar inom fordon, teknik& logistik, bygg & fastighet, ekonomi och administration. Vi har flera rekryteringar samt konsultuppdrag på ingång även om det är lite lugnare tempo över sommaren. Det betyder att vi har tid att träffa just dig för kommande rekryteringar eller konsultuppdrag. Genom att träffa oss ökar du dina chanser att få jobbet som du vill ha. Vi vill veta vad just du är intresserad av och vad du har för erfarenhet. Är du nyfiken att pröva på att arbeta som konsult under några månader och möta nya företag eller utmaningar? Kanske vill du hitta en fast tjänst med nya arbetskamrater i en ny bransch. Du känner kanske att du har fastnat för länge på samma företag eller så har du kanske helt plötsligt blivit utan arbete. Vi söker därför kontakt med dig som står inför att byta arbete, kanske vill du utvecklas framåt i nya spännande arbetsuppgifter, du vill hitta en arbetsgivare närmre din hemort eller så är det bara "dags att röra på sig". Är du ekonomiassistent så tror vi att du har arbetat med ekonomi under en period och har kommit i kontakt med följande arbetsuppgifter även om du inte har arbetat med samtliga: Kundreskontra såsom fakturering, bokning av inbetalningar, räntedebitering/kravhantering/inkasso. Leverantörsreskontra såsom kontering av fakturor, registrering av fakturor, förbereda/skicka/bokföra betalningar. Avstämning av reskontror, likvidkonton och periodiseringskontona. Vi tror att du i rollen som redovisningsekonom troligen har en högskoleutbildning med inriktning ekonomi/redovisning eller motsvarande samt att du förutom arbetsuppgifterna som ingår i ekonomiassistentrollen även känner dig komfortabel i de flesta av nedanstående arbetsuppgifter: Avstämningar av samtliga balanskonton. Beräkning av avskrivningar, Periodiseringar av intäkter och kostnader. Upprätta skattedeklarationer (moms och uppbörd), samt förståelse kring hantering av skattekontot. Förståelse och delaktighet i arbetet med årsbokslut såsom årsredovisning/deklaration/revision. Bokföring av lön och andra löpande transaktioner. Det är meriterande om du kan och uppskattar att arbeta i Excel. Några av dina personliga egenskaper tror vi är noggrannhet, ordning och reda, bra sifferkänsla.. Du är positiv och har god samarbetsförmåga. För att vi lättare skall kunna matcha dig med det absolut bästa jobbet för just dig och din karriär, är vi tacksamma om du i din ansökan specificerar vilka av ovanstående arbetsuppgifter du har erfarenhet av idag och om du även kan vara intresserad av att jobba som konsult under en kortare period.
Kontaktpersoner på detta företaget
Emelie Eriksson
Maria Danielsson
08-58711731
Göran Särnholm
08-545 788 82
Ulla Mogard
Ulla Mogard
08-587 117 44
Isabelle Lilja
Morgan Sehlberg
08-587 117 47
Maria Danielsson
08-587 117 31
Stefan Olsson
08-587 117 36
Thobias Ahlqvist
016-14 28 00