Arbets- och företagsenheten på Nacka kommun söker ny handläggare

Arbetsbeskrivning

Arbets- och företagsenheten på Nacka kommun söker ny medarbetare

I Nacka bor närmare 100 000 personer och antalet ökar stadigt. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet. Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa bästa förutsättningar för kreativitet, innovation och kunskapsdelning. Kommunens uppdrag är att leverera välfärdstjänster av hög kvalitet till Nackaborna och att utveckla territoriet Nacka för nuvarande och nästa generation. Nacka kommun ska vara bäst på att vara kommun.

 

Arbets- och företagsenhetens mål är att stödja fler Nackabor på deras väg mot egen försörjning. Vi samarbetar med myndigheter, organisationer och arbetsgivare med kunden i fokus. Vi vill jobba snabbt och effektivt och erbjuda en gemensam och tydlig ingång för alla. Enheten ansvarar för ekonomiskt bistånd, arbetsmarknadsinsatser, vuxenutbildning och flyktingmottagande. Målet är att förebygga och minska arbetslöshet där varje person i arbete är en vinst. 

 

Arbetsuppgifter

I din roll kommer du att få guida personer som är i behov av stöd, besluta om insatser, upprätta/godkänna genomförandeplan, ansvara för uppföljning samt utreda och bedöma rätten till ekonomiskt bistånd. Du kommer att få chansen arbeta med en mångfald av kunder som har olika behov av stöd och insatser i deras väg till egen försörjning. Vi arbetar med människor som ofta står långt ifrån arbetsmarknaden t.ex. ungdomar, språksvaga och nyanlända. Du arbetar i nära samarbete med flera kollegor med olika expertiser.

 

Alla medarbetare hos oss arbetar med att ständigt förbättra allt vårt arbete med utgångspunkt från vad kunderna/målgruppen bäst behöver. Mycket händer i omvärlden på våra arbetsområden och då måste vi förändra och utveckla vår verksamhet. Så du kommer att få möjlighet till att arbeta på en enhet som drivs av utveckling.

 

Kvalifikationer

Du kan vara: beteendevetare, jurist, ekonom, samhällsvetare, statsvetare eller socionom. Du kan också ha en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete med ekonomiskt bistånd eller liknande.

Arbetet kräver mycket god administrativ förmåga samt förmåga till självständiga bedömningar, men även god samarbetsförmåga. Som person är du lösningsfokuserad, serviceinriktad, kommunikativ och förändringsorienterad. Du värdesätter mångfald på alla sätt.

 

Anställningsvillkor

Anställningen är på heltid och tillsvidare.

 

Information

För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att höra av dig till:

Yasemin Esen, Kundkoordinator, tel. 08-718 88 70

Jenny Svärd, Biträdande enhetschef, tel. 08-718 94 83

 

Fackliga företrädare

Tedros Asmelash, Vision, tfn 08-718 75 96

Kristina Elstad, SSR, tfn 08-718 75 86

 

Välkommen med din ansökan!

 

Sista ansökningsdag är torsdagen den 10 november 2016.

 

Inför denna rekrytering har Nacka kommun tagit ställning till val av rekryteringskanal och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi tar bara emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Intervjuer kommer att ske löpande varpå tillsättande av tjänsten kan bli aktuellt innan tiden för annonsering gått ut.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nacka kommun Nacka
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 19 oktober 2016

Liknande jobb


7 november 2024

Integrationshandläggare - samordnande uppdrag

6 november 2024

Integrationshandläggare

Integrationshandläggare

11 oktober 2024