OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Omnia daglig verksamhet är till för vuxna personer som har rätt till insatsen enligt LSS. Vi söker och skapar arbetstillfällen för dessa personer. Omnia arbetar stödjande och vägledande för arbetstagarna vid deras aktiviteter.
Som medarbetare hos oss erbjuds du certifiering enligt yrkeskrav för LSS-verksamhet (lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade). Vi erbjuder dig en omväxlande och stimulerande arbetsplats där kvalitet och utveckling är viktigt.
Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?
Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se
Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi enligt det salutogena förhållningssättet för att ta tillvara och stärka de resurser personer har. Vi ansvarar för äldreomsorg och stöd till personer med funktionsnedsättningar. Som medarbetare hos oss arbetar du nära människor för att skapa en meningsfull och trygg vardag.
ARBETSUPPGIFTER
Som arbetsanpassare inom Omnia daglig verksamhet arbetar du med att stötta kunden i att komma ut på en extern arbetsplats för att bedriva sin dagliga verksamhet där. Detta innebär olika saker för de olika kunderna men vanliga arbetsuppgifter är att jobbmatcha, motivera och stödja i att komma ut och bibehålla sysselsättning i arbetslivet.
Du behöver ha god social kompetens och ha lätt att ta kontakter och upprätthålla goda relationer med såväl kunder, dess nätverk och företag. Du är flexibel, självständig och har god förmåga att driva flera processer samtidigt, prioritera och planera ditt arbete.
Du arbetar tillsammans med dina kollegor för ett respektfullt och individuellt anpassat bemötande i alla situationer.
På arbetsplatsen har du ett stort ansvar och goda möjligheter till att kunna påverka.
KVALIFIKATIONER
Kompetenser - Viktig
Som arbetsanpassare bör du ha en relevant gymnasial grundutbildning från exempelvis Barn och fritidsprogrammet, Vård-och omsorgsprogrammet eller Omvårdnadsprogrammet. Vi ser gärna att du även har en högskoleutbildning inom beteendevetenskap, pedagogik, folkhälsovetenskap, rehabilitering och/eller socialt arbete.
Du ska ha erfarenhet av yrke där du arbetat direkt med människor. Erfarenhet från tidigare arbeten med målgruppen och coachande arbetsuppgifter är meriterande.
Du ska ha god fysisk förmåga och rörlighet, då du som arbetsanpassare ofta är på olika geografiska platser under en arbetsdag. Vi har tillgång till el-tjänstecyklar. För tjänsten krävs körkort. Du behöver även en god psykisk och mental hälsa då ditt arbete går ut på att stötta personer som kan befinna sig i utsatt position.
Vi ser även att du har god datorvana och god förmåga att uttrycka dig i skrift. Dokumentation är en stor del av arbetet.
Som person är du trygg, stabil, har självinsikt och har förmåga att skilja på det personliga och professionella. För oss är det även viktigt att du visar en empatisk förmåga, gillar att samarbeta och kommunicerar på ett tydligt sätt med andra. Du får gärna vara en initiativtagare då tjänsten innehåller utveckling av arbetssätt inom verksamheten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
1.1 Personlig mognad - Viktig
Du är trygg, stabil och har självinsikt. Du skiljer på det personliga och professionella och agerar på ett sätt som är anpassat till situationen.
2.1 Empatisk förmåga - Viktig
Du har empatisk förmåga och kan sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation utan att ta över personens känslor.
2.1 Samarbetsförmåga - Viktig
Du samarbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser samarbetssvårigheter eller konflikter på ett konstruktivt sätt.
ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
Det är av yttersta vikt att kunder och klienter inom Vård och omsorgsförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år.
Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/
Om du ska arbeta med barn med funktionsnedsättning inom LSS ska du beställa det här utdraget:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.
Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida.
För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten här:
https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping.html#box-Personuppgiftersamtskyddadidentitet
Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.