OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo att axla en ny utmanande och spännande roll som Arbetschef hos oss på Peab Bygg Syd? Vi söker nu dig som vill vara med och utveckla vår verksamhet framåt tillsammans med oss!
Peab bygg syd består idag av cirka 170 yrkesarbetare och 140 tjänstemän, och vi söker nu dig som vill arbeta i geografin Malmö/Lund med omnejd. Som Arbetschef får du driva ett starkt team med mycket kompetens och god laganda. För att trivas som Arbetschef hos oss ser vi att du är genuint intresserad av branschen, drivs av att leda och vara ett gott föredöme för andra, samt att produktionen och dina projekt är ditt största fokus.
Om rollen:
Du och ditt team driver tillsammans projekt som faller inom geografin Malmö/Lund med Lund som utgångsläge. Uppdragen är byggprojekt av exempelvis kontor och skolor. Som arbetschef på Peab bygg syd har du affärs-, produktions- och personalansvar för eget arbetsområde. Ditt budgetansvar är i storleksordningen 300 MSEK per år. Du är engagerad och affärsdriven samtidigt som du är en trygg och jordnära ledare. Medarbetarna är verksamhetens främsta tillgång, och arbetsplatsen präglas av laganda, gemenskap och goda utvecklingsmöjligheter. Våra kärnvärden speglar dig som individ men även som ledare i företaget.
Dina övergripande arbetsuppgifter som arbetschef innebär att:
- Ansvara för att leda, engagera och utveckla din arbetschefsgrupp och dina medarbetare
- Alltid eftersträva nöjd kund, lönsamhet, kvalitet samt en god och säker arbetsmiljö
- Ansvara för projektportfölj och projektuppföljning för ditt arbetsområde
- Utveckla kundrelationer och skapa affärsmöjligheter
- Ansvara för budgetfrågor, prognosarbete, anbudslämning och kontraktsskrivning
Du rapporterar till regionchefen och du ingår i en välfungerande ledningsgrupp.
Din profil
Du har erfarenhet från befattningar med affärs- och personalansvar inom byggindustrin med inriktning på entreprenad- och projektverksamhet. Som person är du både relationsbyggande och resultatdriven. Du beskriver dig själv som affärsmässig, kundfokuserad och professionell. Du har en god kommunikativ förmåga och ditt ledarskap är tydligt, närvarande och entusiasmerande. Du är lugn och metodisk och har förmåga att hantera många frågor parallellt. Det är viktigt att du har ett stort engagemang för affären och ett driv som gör att du når dina mål. Du har ett strukturerat och väl organiserat arbetssätt samt en god administrativ förmåga.
Goda datorkunskaper samt en god förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift är en förutsättning för tjänsten. Körkort är ett krav då resor i tjänst är en del av uppdraget.
Välkommen att söka ett utvecklande och omväxlande arbete med stort utrymme för engagemang med trevliga kollegor. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling!
Vid frågor kontakta:
Regionchef Bratislav Marjanovic 0733-374302
HR-chef Kristin Berg 0733-374037