Arbetschef

Arbetschef

Arbetsbeskrivning

Är du redo att axla en ny utmanande och spännande roll som arbetschef hos oss på Peab Bygg Bostad i region Syd? Vi söker nu dig som vill vara med och utveckla vår verksamhet tillsammans med oss!

Peab Bygg Bostad i region Syd består idag av cirka 210 medarbetare, och vi söker nu dig som vill arbeta i geografin Helsingborg med omnejd. Som arbetschef får du driva ett starkt team med mycket kompetens och god laganda. För att trivas i rollen ser vi att du är genuint intresserad av branschen, drivs av att leda och vara ett gott föredöme för andra, samt att personalen, produktionen och dina projekt är ditt största fokus.

Om rollen
Du och ditt team driver tillsammans projekt som faller inom geografin nordvästra Skåne med Helsingborg som utgångsläge. Uppdragen varierar mellan nyproduktion, om- och tillbyggnad samt renovering av bostäder. Som arbetschef på Peab Bygg Bostad har du affärs-, produktions- och personalansvar för eget arbetsområde. Ditt budgetansvar är i storleksordningen 300 MSEK per år.

Du är engagerad och affärsdriven samtidigt som du är en trygg och jordnära ledare. Medarbetarna är verksamhetens främsta tillgång, och arbetsplatsen präglas av laganda, gemenskap och goda utvecklingsmöjligheter. Våra kärnvärden speglar dig som individ men även som ledare i företaget.

Dina övergripande arbetsuppgifter som arbetschef innebär att:
• Ansvara för att leda, engagera och utveckla din arbetschefsgrupp och dina medarbetare.
• Alltid eftersträva nöjd kund, lönsamhet, kvalitet samt en god och säker arbetsmiljö.
• Ansvara för projektportfölj och projektuppföljning för ditt arbetsområde.
• Utveckla kundrelationer och skapa affärsmöjligheter.
• Ansvara för budgetfrågor, prognosarbete, anbudslämning och kontraktsskrivning.

Du rapporterar till regionchefen och du ingår i en väl fungerande ledningsgrupp.

Din profil
Du har erfarenhet från befattningar med affärs- och personalansvar inom byggindustrin, med inriktning på entreprenad- och projektverksamhet. Som person är du både relationsbyggande och resultatdriven, och du kan beskriva dig själv som affärsmässig, kundfokuserad och professionell.

Vi ser gärna att du har en god kommunikativ förmåga och att ditt ledarskap är tydligt, närvarande och entusiasmerande. Som person är du lugn och metodisk samt har förmågan att hantera många frågor parallellt. Det är även viktigt att det finns ett stort engagemang för affären och ett driv som gör att du når dina mål. Har du dessutom et strukturerat och välorganiserat arbetssätt samt en god administrativ förmåga underlättar det för rollen.

Goda datorkunskaper samt en god förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift är en förutsättning för tjänsten. Körkort B och tillgång till bil är ett krav då resor i tjänsten är en del av uppdraget.

Kontakt
Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta regionchef Peter Lindstedt, peter.lindstedt@peab.se, 0733 374224 eller HR-chef Kristin Berg, kristin.berg@peab.se, 0733 374037.

I våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroller bland våra slutkandidater.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Peab Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 maj 2022
  • Ansök senast: 25 maj 2022

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

22 november 2024

30 oktober 2024