Arbetsförmedlare

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare.
Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 13 000 kreativa och professionella
medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Nu har vi inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet.

Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill?


Läs mer om Arbetsförmedlingen och våra uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se

På Arbetsförmedlingen Nässjö kommer du tillsammans med ca 130 duktiga kollegor att få en stor betydelse för utvecklingen framåt. Våra arbetsgivare behöver stöd i att hitta
sina kommande anställda och våra arbetssökande behöver support och kunskap för att kunna få ett arbete.

Arbetsförmedlingen Nässjö har verksamhet förlagd i Nässjö, Aneby, Eksjö, Tranås, Vetlanda samt Sävsjö och leds av en arbetsförmedlingschef och på sikt sex sektionschefer.

Vi söker ett antal arbetsförmedlare och behöver förstärka inom flera av de uppdrag som arbetsförmedlingen arbetar med.

 

Rollen som arbetsförmedlare

Som arbetsförmedlare tar du initiativ till möten med arbetsgivare, skapar goda arbetsgivarrelationer och är aktiv i matchningen mellan arbetsgivarens behov och den

arbetssökandes kompetens. I din vardag möter du även arbetssökande som behöver stöd i att få ett arbete. Vid dessa möten identifierar du deras behov och erbjuder dem hjälp och service

med målet att få ett arbete. Arbetet kräver att du arbetar proaktivt och tar egna initiativ utifrån givna ramar och regelverk. Att tolka och tillämpa regelverket samt informera om och följa upp

arbetslöshetsförsäkringen på ett rättssäkert sätt är andra viktiga delar av arbetet. I arbetet ingår att dokumentera och arbeta med administration i våra IT-system.

De direktiv du arbetar utifrån kan ibland snabbt förändras. Det är därför viktigt att du lätt kan anpassa dig till förändringar och nya förutsättningar.

Grundläggande kvalifikationskrav


• 3-årig gymnasieutbildning
• Goda kunskaper om arbetsmarknad och samhälle genom minst 2 års arbetslivserfarenhet på heltid.
• Mycket goda kunskaper i att kommunicera på svenska i tal och skrift samt god läsförståelse
• B-körkort

Kompetenskrav för rollen


• Kundorienterad och inriktad på samarbete. Det vill säga du fokuserar på kunderna och kundernas upplevelse och lägger stor vikt och tid på kundvård och på att bygga långsiktiga relationer
• Proaktiv i ditt agerande, självständig och tar ansvar för dina handlingar vilket påverkar verksamhetens resultat
• Flexibel och ser möjligheter i förändringar samtidigt som du har långsiktigt perspektiv med fokus på helhet
• Kommunikativ och lyhörd samt har god förmåga att analysera, planera och prioritera rätt saker i ditt arbete
• Goda användarkunskaper i Word, Internet och E-post samt grundläggande kunskaper i Excel och Power Point

Meriterande för rollen


• Erfarenhet av uppsökande tjänsteförsäljning alternativt arbetsgivarkontakter och ackvirering av lediga platser
• Tillsvidareanställning som arbetsförmedlare inom myndigheten och därmed genomförd grundutbildning
• Erfarenhet av arbete mot näringslivet utifrån ett lokalt perspektiv
• Eftersom du kommer att arbeta med människor som befinner sig i en förändringssituation lägger vi mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Ansökan och Anställning

Tillsvidareanställning på heltid men arbetstiden kan anpassas utifrån arbetsförmåga. Placeringsort fastställs senare. Tjänstgöring på flera orter kan förekomma. Vi tillämpar sex månaders provanställning om du inte innehar en tillsvidareanställning inom myndigheten.

Vi kommer att genomföra rekryteringsträffar och intervjuer löpande.

Välkommen med din ansökan senast den 30 augusti 2015. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev. När du skickar din ansökan kommer du att få besvara elektroniska frågor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Vi tillämpar individiuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 3 augusti 2015

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Uppsala

Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Uppsala

22 november 2024

Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Gävle

Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Gävle

22 november 2024

Arbetsförmedlare till Örebro och Lindesberg

Arbetsförmedlare till Örebro och Lindesberg

22 november 2024

Arbetsförmedlare till Kristianstad och Ystad

Arbetsförmedlare till Kristianstad och Ystad

21 november 2024