Arbetsförmedlare

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bidra till Sveriges utveckling och välstånd genom att vara
delaktig i att fler människor har ett arbete att gå till och arbetsgivarna har den
kompetens de efterfrågar?

Vi söker ett antal engagerade arbetsförmedlare som vill bidra till att
förverkliga Arbetsförmedlingens vision ”Vi gör Sverige rikare genom att få
människor och företag att växa”. Vi erbjuder en arbetsplats där du
tillsammans med kompetenta kollegor har stort inflytande i utvecklingen mot
framtidens Arbetsförmedling. Våra värdeord ”Professionell, Inspirerande och
Förtroendeingivande” vägleder oss i vårt dagliga arbete tillsammans med vår
målbild ”Matchning i fokus i allt vi gör”.

Arbetsförmedlingen Jönköping har ca 170 medarbetare och vi finns i
Jönköping, Habo, Mullsjö samt Vaggeryd.

Läs mer om Arbetsförmedlingen och våra uppdrag på vår hemsida
www.arbetsformedlingen.se

Rollen som arbetsförmedlare

Som arbetsförmedlare möter du arbetssökande och arbetsgivare i olika
situationer och du erbjuder stöd och service utifrån deras förutsättningar
och behov. I din vardag har du många kontakter och det pågår ständigt
förbättringsarbete i syfte att utveckla verksamheten. Din förmåga att se till
helheten, att agera rättssäkert och med integritet är centralt för rollen. Du har
förmåga att skapa relationer och förtroende, är bekväm med IT-verktyg och
har vana att dokumentera. Du tar initiativ till möten med arbetsgivare och är
aktiv i matchningen mellan arbetsgivares behov och arbetssökandes
kompetens. Du ser integration som en viktig och naturlig lösning på
kompetensförsörjningsbehovet på arbetsmarknaden och värdesätter
olikheter samt förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig
själv och andra. Du har ett nära samarbete med kollegor för lösa uppgifter
samt utveckla arbetssätt och verksamhet utifrån kundens behov.

Kvalifikationskrav


• Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt
tidigare system)
• Goda kunskaper om arbetsmarknad och samhälle genom minst 2 års
arbetslivserfarenhet på heltid
• Mycket goda kunskaper i att kommunicera på svenska, i tal och skrift
• Mycket god datorvana
• B-körkort

Meriterande


• Erfarenhet av att arbeta professionellt med bemötande av människor i
utsatta situationer
• Erfarenhet av proaktiv och uppsökande verksamhet mot kund, gärna
inom sälj
• Erfarenhet av fysiska kundmöten
• Erfarenhet inom ärendehantering, dokumentation/administration, från
offentlig sektor
• Erfarenhet av samverkan med andra myndigheter/parter
• Ett brett nätverk på den lokala arbetsmarknaden
• Andra språkkunskaper än svenska

Personliga egenskaper


• Intresserad av arbetsmarknadsfrågor och att du håller dig uppdaterad
med vad som händer på arbetsmarknaden både nationellt och lokalt
• Kundorienterad och inriktad på samarbete
• Proaktiv, självständig och att du tar ansvar för dina handlingar, för en
positiv påverkan på verksamhetens resultat
• Flexibel, du ser möjligheter i förändringar samtidigt som du har
långsiktigt perspektiv med fokus på helheten
• Kommunikativ, du är lyhörd och har en god förmåga att analysera,
planera och prioritera

Ansökan och Anställning

Tillsvidareanställning på heltid, vilket kan anpassas utifrån arbetsförmåga.
Placeringsort är Jönköping och tjänstgöring på andra orter kan förekomma.
Vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan
att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar
alla, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion,
funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder.

Välkommen med din ansökan senast den 24 februari 2017. Vi tar emot din
ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga ett CV där du
beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev. När du
skickar din ansökan kommer du att få besvara elektroniska frågor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 5 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 10 februari 2017

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Arbetsförmedlare till Göteborg

Arbetsförmedlare till Göteborg

18 december 2024

Arbetsförmedlare till Luleå

Arbetsförmedlare till Luleå

16 december 2024

Bemanningsansvarig Veteranpoolen

Bemanningsansvarig Veteranpoolen

13 december 2024