OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsförmedlingen Säffle söker nu 1-3 arbetsförmedlare
Arbetsförmedlingen Säffle omfattar arbetsställen i Säffle och Årjängs kommun, vi är ett 20 tal medarbetare, vi har nu ett behov att anställa ytterligare personal i första hand med placering i Säffle. Beroende på interna omflyttningar samt aktuella kompetenser hos dig som söker så kan arbetsuppgifterna variera från arbete med personer med funktionshinder, långtidsarbetslösa, nyarbetslösa eller personer som omfattas av etableringsreformen.
Som arbetsförmedlare kommer du att möta både arbetsgivare och arbetssökande. Du arbetar gärna självständigt, men samarbetar också lätt med andra både i och utanför organisationen. Du tycker om att jobba med individer i förändring, är kundorienterad och trivs med att arbeta i en kundintensiv miljö. När du möter dina kunder kartlägger och identifierar du deras behov och erbjuder dem hjälp och service utifrån Arbetsförmedlingens tjänsteutbud och matchar till arbete. Det är viktigt att du aktivt etablerar och utvecklar kontakter med arbetsgivare och marknadsför Arbetsförmedlingens tjänster.
Du kommer dagligen att behöva dokumentera ditt arbete och arbeta med administration i våra system, vilket innebär att det är bra om du har förmågan att skapa struktur och göra prioriteringar i ditt arbete för att trivas i rollen. Att tolka och tillämpa regelverket samt informera om och följa upp arbetslöshetsförsäkringen på ett rättssäkert sätt är andra viktiga delar av arbetet.
De direktiv du arbetar utifrån kan ibland snabbt förändras. Det är därför viktigt att du lätt kan anpassa dig till förändringar och nya förutsättningar. Du skall ha en medvetenhet om kraven på dig som statstjänsteman i en politiskt styrd organisation där regering och riksdag är vår uppdragsgivare.
Kompetenskrav
• Krav ställs på högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Alternativt är du eller har varit anställd som arbetsförmedlare vid Arbetsförmedlingen och har goda kunskaper om vårt uppdrag samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare.
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet
• du har en god analytisk förmåga
• du är mål och resultatorienterad
• du har en god kommunikativ förmåga
• du har en god samarbetsförmåga
• Körkort, klass B
Meriterande krav
• Dokumenterad erfarenhet av att arbeta mål- och resultatorienterat
• Envist arbeta målinriktat trots hinder på vägen
• God administrativ förmåga
• Förmåga att själv prioritera och strukturera ditt dagliga arbete.
• Erfarenhet av uppsökande tjänsteförsäljning alternativt arbetsgivarkontakter och ackvirering av lediga platser
• Erfarenhet av att ha arbetat med rekrytering/search, t.ex. inom bemanningsbranschen
• Arbetslivserfarenhet av samverkan med andra myndigheter/parter
• Du har andra språkkunskaper än svenska samt erfarenhet av olika kulturer
• Du har ett brett nätverk på lokala arbetsmarknaden
• Du har erfarenhet av att arbeta med gruppaktiviteter
• Erfarenhet av eller kunskap i lösningsinriktat arbetssätt
• Du har genomgången basutbildning för arbetsförmedlare
Eftersom du kommer att arbeta med människor som befinner sig i en förändringssituation lägger vi mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt
Anställningar som är aktuella är tillsvidareanställning/visstidsanställning på heltid men arbetstiden kan anpassas utifrån arbetsförmåga. Vi tillämpar sex månaders provanställning och tillträde enligt överenskommelse.
Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.
(Vänligen undanber vi oss samtal från annonsförsäljare gällande denna annons.)
Ansökan
Välkommen med din ansökan, vilken ska vara inkommen senast den 19juni 2014. Intervjuer beräknas vara under v.27. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor elektroniskt.
Kontaktpersoner
Peter Stenebjer, Sektionschef
010-487 36 41
Kristina Staf, Platsombud ST
010-486 97 62
Irene Gustafsson, Platsombud SACO
010-487 45 31
Raoof Naghshbandi, Platsombud SEKO
010-486 74 14
Linda Lordell, HR partner
010-487 62 03
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740