Arbetsförmedlare

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Vi hjälper tusentals arbetssökande varje år att hitta ett arbete och lika många arbetsgivare att få den kompetens de behöver. Vi har inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare och lärande myndighet. Nu söker vi dig, som tillsammans med våra 12 500 kreativa och professionella medarbetare, vill vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad.

Du får jobba i en miljö där ledningen tydligt pekar ut riktningen och med medarbetare som vill och vara med och diskutera och påverka. Vi strävar efter en öppen myndighetskultur med chefer som får medarbetarna, som har den största samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken, att trivas och må bra.

Arbetsförmedlingens mål är att vara navet på arbetsmarknaden. Vi är inte där än, men det är det vi strävar mot. Är du rätt person att hjälpa oss att nå dit?


Arbetsförmedlingen i Flen ingår i Marknadsområde Södra Mälardalen Östergötland och har cirka 1500 inskrivna sökande. Antal anställda medarbete i Flen är i dagsläget 20. Arbetsförmedlingen i Flen har gott samarbete med kommunen, företagen och andra organisationer och föreningar vilket är en förutsättning för att skapa samverkan. Vi söker nu ett antal arbetsförmedlare. 

I arbetet som arbetsförmedlare tar du initiativ till möten med arbetsgivare, skapar goda arbetsgivarrelationer och är aktiv i matchningen mellan arbetsgivarens behov och den arbetssökandes kompetens. I din vardag möter du också arbetssökande som behöver stöd i att få ett arbete. Vid dessa möten identifierar du deras behov och erbjuder dem hjälp och service med målet att få ett arbete.

Arbetet kräver att du arbetar proaktivt och tar egna initiativ utifrån givna ramar och regelverk. Att tolka och tillämpa regelverket samt informera om och följa upp arbetslöshetsförsäkringen på ett rättssäkert sätt är andra viktiga delar av arbetet. I arbetet ingår att dokumentera och arbeta med administration i våra IT-system.

De direktiv du arbetar utifrån kan snabbt förändras. Det är därför viktigt att du lätt kan anpassa dig till förändringar och nya förutsättningar samt att du har struktur och kan prioritera i arbetet. Den miljö du arbetar i är kundintensiv med krav på hög servicenivå och tydlighet i myndighetsuppdraget.

Kvalifikationskrav  


• Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Alternativt är du eller har varit anställd som arbetsförmedlare vid Arbetsförmedlingen och har goda kunskaper om vårt uppdrag samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare.
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet, sammantaget arbete minst på 50% under sammanlagt två år.
• Mycket goda kunskaper i att på svenska i tal och skrift kommunicera, samt hög läsförståelse.
• Intresse för arbetsmarknadsfrågor.

Kompetenskrav


• god förmåga att arbeta mål- och resultatorienterat
• god samarbetsförmåga
• god kommunikativ förmåga
• god administrativ förmåga
• god analytisk förmåga
• kundorienterad
• stabilitet och lugn i pressade situationer

Meriterande


• Ett nätverk på den lokala arbetsmarknaden i Flen, samt erfarenhet av några av de branscher som finns representerade
• Genomgången basutbildning för arbetsförmedlare
• B-körkort

Övrigt

Anställningsformen är tillsvidare på heltid men kan anpassas utifrån arbetsförmåga. Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning 6 månader tillämpas om du inte redan är anställd inom myndigheten

Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Ansökan

Välkommen med din ansökan märkt med diarienummer Af-2015/072166 senast den 6 mars 2015. Vi tar emot ansökan elektroniskt via vår externa webbplats (arbetsformedlingen.se/ledigajobb). Bifoga ditt CV där du beskriver din arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

Kontaktpersoner

Rose-Mari Gullbrand
Arbetsförmedlingschef
010-486 35 58

Mathias Jävergren
ST
010-486 48 50

Meelika Johansson
SACO
010-488 14 65

Marie Magnell
SEKO
010-486 69 36

Anna Johanson
HR-partner
010-488 58 42

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 5 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 20 februari 2015

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Uppsala

Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Uppsala

22 november 2024

Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Gävle

Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Gävle

22 november 2024

Arbetsförmedlare till Örebro och Lindesberg

Arbetsförmedlare till Örebro och Lindesberg

22 november 2024

Arbetsförmedlare till Kristianstad och Ystad

Arbetsförmedlare till Kristianstad och Ystad

21 november 2024