Arbetsförmedlare

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Vi hjälper tusen­tals arbetssökande varje år att hitta ett arbete och lika många arbets­givare att få den kompetens de behöver. Vi har inlett ett viktigt förnyelse­arbete mot en modernare och lärande myndighet. Nu söker vi dig, som tillsam­mans med våra 12 500 kreativa och professionella medarbetare, vill vara med och bidra till att öka syssel­­sättningen och en välfungerande arbetsmarknad.

Du får jobba i en miljö där ledningen tydligt pekar ut riktningen och med med­arbet­are som vill vara med och diskutera och påverka. Vi strävar efter en öppen myndig­hets­kultur med chefer som får medarbetarna, som har den största samlade kun­skap­en om arbetsmarknaden, branscher och yrken, att trivas och må bra.

Arbetet innebär

Arbetet består av möten och samtal med våra två kundgrupper, arbetsgivare och arbetssökande, identifiera deras behov och utifrån dessa och arbetsmarknadens möjligheter erbjuda lämplig service enligt arbetsförmedlingens tjänsteutbud. I arbetet som arbetsförmedlare tar du initiativ till möten med arbetsgivare, skapar goda arbetsgivarrelationer och är aktiv i matchningen mellan arbetsgivarens behov och den arbetssökandes kompetens.

Arbetet präglas av kontinuerlig dokumentation och administration i våra systemstöd, vilket innebär att du behöver ha förmågan att skapa struktur och göra prioriteringar i ditt arbete för att trivas i rollen. Att tolka och tillämpa regelverket och informera om och följa upp våra insatser på ett rättssäkert sätt, är andra viktiga delar av arbetet. För att lyckas med uppdraget är det viktigt att kunna samarbeta effektivt i team med dina kollegor, samt att utveckla och bidra till god samverkan med externa aktörer. Arbetet är självständigt och kräver stort egenansvar och förmåga till självledarskap.

Du arbetar efter direktiv som förändras, vilket ställer krav på att du har lätt att anpassa dig till nya omständigheter. Vi söker dig med god initiativförmåga, som vill ha ett varierande och utvecklande arbete och som vill bidra till en väl fungerande arbetsmarknad och en ökad sysselsättning i samhället. Vi ställer höga krav på våra medarbetare, i gengäld erbjuder vi en attraktiv arbetsplats som strävar efter att ta tillvara och utveckla medarbetarens kompetenser.

Du har:


• Krav ställs på högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Alternativt är du eller har du varit anställd som arbetsförmedlare vid Arbetsförmedlingen och har goda kunskaper om vårt uppdrag samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare.
• minst 2 års arbetslivserfarenhet
• god kommunikativ förmåga
• en god förmåga att arbeta mål- och resultatorienterat
• god samarbetsförmåga
• god administrativ förmåga
• förmågan att koordinera och samordna
• har en interkulturell förståelse
• B-körkort

Meriterande


• erfarenhet från arbete med att skapa långsiktiga relationer med arbetsgivare, ha förmåga att se behoven och underlätta arbetskraftsförsörjningen
• arbetslivserfarenhet av arbete med människor i förändringssituationer
• dokumenterat god erfarenhet av administrativt arbete

Övrigt

Anställningen är på heltid och tillsvidare. Vi tillämpar sex månaders provanställning och tillträde enligt överenskommelse.

Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du som medarbetare har rätt kompetens och förutsättningar att samarbeta tillsammans med övriga anställda på arbetsplatsen.

Ansökan

Välkommen med din ansökan vilken skall vara inkommen senast den 10 mars. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev och vi vill också att du svarar på ett antal frågor i samband med din ansökan. I processen kan screeningtest komma att användas och går du vidare från det första urvalet kommer du att bjudas in till ett rekryteringsseminarium den 30 eller 31/3.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 25 februari 2015

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Uppsala

Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Uppsala

22 november 2024

Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Gävle

Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Gävle

22 november 2024

Arbetsförmedlare till Örebro och Lindesberg

Arbetsförmedlare till Örebro och Lindesberg

22 november 2024

Arbetsförmedlare till Kristianstad och Ystad

Arbetsförmedlare till Kristianstad och Ystad

21 november 2024