Arbetsförmedlare

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Vi hjälper tusentals arbetssökande varje år att hitta ett arbete och lika många arbetsgivare att få den kompetens de behöver. Vi har inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare och lärande myndighet. Nu söker vi dig, som tillsammans med våra 12 500 kreativa och professionella medarbetare, vill vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad.

Du får jobba i en miljö där ledningen tydligt pekar ut riktningen och med medarbetare som vill och vara med och diskutera och påverka. Vi strävar efter en öppen myndighetskultur med chefer som får medarbetarna, som har den största samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken, att trivas och må bra.

Arbetsförmedlingens mål är att vara navet på arbetsmarknaden. Vi är inte där än, men det är det vi strävar mot. Är du rätt person att hjälpa oss att nå dit?


Arbetsförmedlingen Nyköping verkar i kommunerna Nyköping Oxelösund och Trosa. Antalet medarbetare är i dagsläget 65 personer. Läs mer om vår organisation och vårt myndighetsuppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se

I arbetet som arbetsförmedlare tar du initiativ till möten med arbetsgivare, skapar goda arbetsgivarrelationer och är aktiv i matchningen mellan arbetsgivarens behov och den arbetssökandes kompetens. I din vardag möter du också arbetssökande som behöver stöd i att få ett arbete. Vid dessa möten identifierar du deras behov och erbjuder dem hjälp och service med målet att få ett arbete.

Arbetet kräver att du arbetar proaktivt och tar egna initiativ utifrån givna ramar och regelverk. Att tolka och tillämpa regelverket samt informera om och följa upp arbetslöshetsförsäkringen på ett rättssäkert sätt är andra viktiga delar av arbetet. I arbetet ingår att dokumentera och arbeta med administration i våra IT-system.

De direktiv du arbetar utifrån kan snabbt förändras. Det är därför viktigt att du lätt kan anpassa dig till förändringar och nya förutsättningar samt att du har struktur och kan prioritera i arbetet. Den miljö du arbetar i är kundintensiv med krav på hög servicenivå och tydlighet i myndighetsuppdraget.

Grundläggande kvalifikationskrav
-Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Alternativt är du, eller har du varit anställd som arbetsförmedlare vid Arbetsförmedlingen och har goda kunskaper om vårt uppdrag samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare
-Minst 2 års arbetslivserfarenhet, sammantaget arbete på minst 50% under sammanlagt två år
-Mycket goda kunskaper i att kommunicera på svenska i tal och skrift, samt hög läsförståelse
-Intresse för arbetsmarknadsfrågor
-Har B-körkort

Rollen som arbetsförmedlare ställer krav på att du är
-Kundorienterad och inriktad på samarbete, dvs du fokuserar på kunderna och kundernas upplevelse och lägger stor vikt och tid på kundvård och på att bygga långsiktiga relationer
-Analytisk och har god förmåga att planera och prioritera rätt saker i ditt arbete
-Stabil och lugn i pressade situationer
-Målmedveten, du arbetar långsiktigt, kontinuerligt och tar ansvar för dina handlingar
-Kommunikativ och lyhörd

Eftersom du kommer att arbeta med att möta arbetsgivare med rekryteringsbehov och arbetssökande som befinner sig i en förändringssituation, lägger vi mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
Anställningen är på heltid men arbetstiden kan anpassas utifrån arbets­förmåga. Vi tillämpar sex månaders provanställning och tillträde enligt överenskommelse.

Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Ansökan
Välkommen med din ansökan märkt med: Dnr 2015/19434 senast den 25 mars 2015. Bifoga CV, personligt brev samt betyg/intyg som styrker kraven på högskolepoäng och arbetslivserfarenhet. Vi vill också att du svarar på ett antal frågor i samband med din ansökan. För kandidater som går vidare i processen använder vi ett screeningtest.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Vi tillämpar individuell lönesättning.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 4 mars 2015

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Arbetsförmedlare till Norrköping

Arbetsförmedlare till Norrköping

25 november 2024

Arbetsförmedlare till Motala

Arbetsförmedlare till Motala

25 november 2024

Arbetsförmedlare till Linköping

Arbetsförmedlare till Linköping

25 november 2024

Arbetsmarknadssekreterare

Arbetsmarknadssekreterare

25 november 2024