Arbetsförmedlare

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bidra till Sveriges utveckling och välstånd genom att vara delaktig i att fler
människor har ett arbete att gå till och arbetsgivarna har den kompetens de efterfrågar?

Arbetsförmedlingen befinner sig mitt i ett stort och viktigt förnyelsearbete, därför letar vi
efter dig som vill vara med på vår förändringsresa! Det innebär ökat fokus på större
mervärde för både kunder och myndigheten. En viktig del i vårt förnyelsearbete handlar
om att utveckla relationerna med arbetsgivarna och hjälpa företag att på ett effektivt
sätt hitta rätt kompetens.

På Arbetsförmedlingen i Växjö kommer du tillsammans med ca 160 duktiga kollegor att få en stor
betydelse för utvecklingen framåt. Våra arbetsgivare behöver stöd i att hitta sina kommande anställda
och våra arbetssökande behöver support och kunskap för att kunna få ett arbete.

Arbetsförmedlingen Växjö har verksamhet förlagd i Växjö, Lenhovda, Alvesta, Tingsryd samt Lessebo och
leds av en arbetsförmedlingschef och sex sektionschefer.

Vi söker ett antal arbetsförmedlare och behöver förstärka inom flera av de uppdrag som
arbetsförmedlingen arbetar med.

Arbetet innebär

Som arbetsförmedlare tar du initiativ till möten med arbetsgivare, skapar goda arbetsgivarrelationer och
är aktiv i matchningen mellan arbetsgivarens behov och den arbetssökandes kompetens. I din vardag
möter du även arbetssökande som behöver stöd i att få ett arbete. Vid dessa möten identifierar du deras
behov och erbjuder dem hjälp och service med målet att få ett arbete.

Arbetet kräver att du arbetar proaktivt och tar egna initiativ utifrån givna ramar och regelverk. Att tolka
och tillämpa regelverket samt informera om och följa upp arbetslöshetsförsäkringen på ett rättssäkert
sätt är andra viktiga delar av arbetet. I arbetet ingår att dokumentera och arbeta med administration i
våra IT-system.

De direktiv du arbetar utifrån kan ibland snabbt förändras. Det är därför viktigt att du lätt kan anpassa
dig till förändringar och nya förutsättningar.

Läs mer om Arbetsförmedlingen och våra uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se

Kompetenskrav

Krav ställs på högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system).
Alternativt är du eller har varit anställd som arbetsförmedlare vid Arbetsförmedlingen och har goda
kunskaper om vårt uppdrag samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på
arbetsförmedlare.

Minst 2 års arbetslivserfarenhet på heltid

Goda kunskaper om- och intresse för arbetsmarknad och samhälle

Erfarenhet av uppsökande tjänsteförsäljning alternativt arbetsgivarkontakter
och ackvirering av lediga platser

Kundorienterad och inriktad på samarbete- du fokuserar på kunderna och kundernas upplevelse
och lägger stor vikt och tid på kundvård och på att bygga långsiktiga relationer

Proaktiv i ditt agerande, självständig och tar ansvar för dina handlingar vilket påverkar verksamhetens
resultat

Flexibel och ser möjligheter i förändringar samtidigt som du har långsiktigt perspektiv med fokus
på helhet

Kommunikativ och lyhörd samt har god förmåga att analysera, planera och prioritera rätt saker i ditt
arbete

Goda användarkunskaper i Word, Internet och E-post. Grundläggande kunskaper i Excel och Power Point

Mycket goda kunskaper i att på svenska kommunicera i tal, skrift samt hög läsförståelse

Meriterande

Tillsvidareanställning som arbetsförmedlare inom myndigheten och därmed genomförd grundutbildning

Förmåga att själv prioritera och strukturera ditt dagliga arbete

Erfarenhet av arbete mot näringslivet utifrån ett lokalt perspektiv

Eftersom du kommer att arbeta med människor som befinner sig i en förändringssituation lägger vi
mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Ansökan och Anställning

Tillsvidareanställning på heltid men arbetstiden kan anpassas utifrån arbetsförmåga. Placeringsort
fastställs senare. Tjänstgöring på flera orter kan förekomma. Vi tillämpar sex månaders provanställning
om du inte innehar en tillsvidareanställning i myndigheten. Tillträde enligt ök.

Välkommen med din ansökan senast den 8 maj 2015. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt
rekryteringssystem. Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt
brev. När du skickar din ansökan kommer du att få besvara elektroniska frågor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 24 april 2015

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Uppsala

Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Uppsala

22 november 2024

Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Gävle

Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Gävle

22 november 2024

Arbetsförmedlare till Örebro och Lindesberg

Arbetsförmedlare till Örebro och Lindesberg

22 november 2024

Arbetsförmedlare till Kristianstad och Ystad

Arbetsförmedlare till Kristianstad och Ystad

21 november 2024