Arbetsförmedlare Af Sollefteå

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Vi hjälper tusen­tals arbetssökande varje år att hitta ett arbete och lika många arbets­givare att få den kompetens de behöver. Vi har inlett ett viktigt förnyelse­arbete mot en modernare och lärande myndighet. Nu söker vi dig, som tillsam­mans med våra 14 000 kreativa och professionella medarbetare, vill vara med och bidra till att öka syssel­­sättningen och en välfungerande arbetsmarknad.

Du får jobba i en miljö där ledningen tydligt pekar ut riktningen och med med­arbet­are som vill vara med och diskutera och påverka. Vi strävar efter en öppen myndig­hets­kultur med chefer som får medarbetarna, som har den största samlade kun­skap­en om arbetsmarknaden, branscher och yrken, att trivas och må bra.

Vi söker nu arbetsförmedlare till Sollefteå.

Läs mer om vår organisation och vårt myndighetsuppdrag på vår hemsida http://www.arbetsformedlingen.se/Om-oss.html  Af Sollefteå har ca 30 medarbetare och leds av en Arbetsförmedlingschef och 2 sektionschefer.

I arbetet som arbetsförmedlare tar du initiativ till möten med arbetsgivare, skapar goda arbetsgivarrelationer och är aktiv i matchningen mellan arbetsgivarens behov och den arbetssökandes kompetens. I din vardag möter du också arbetssökande som behöver stöd i att få ett arbete. Vid dessa möten identifierar du deras behov och erbjuder dem hjälp och service med målet att få ett arbete. Ett annat växande uppdrag som arbetsfömedlare är nyanländas etablering i Sverige.

Arbetet kräver att du arbetar proaktivt och tar egna initiativ utifrån givna ramar och regelverk. Att tolka och tillämpa regelverket samt informera om och följa upp arbetslöshetsförsäkringen på ett rättssäkert sätt är andra viktiga delar av arbetet. I arbetet ingår att fortlöpande dokumentera och arbeta med administration i våra IT-system.

De direktiv du arbetar utifrån kan snabbt förändras. Det är därför viktigt att du lätt kan anpassa dig till förändringar och nya förutsättningar samt att du har struktur och kan prioritera i arbetet. Den miljö du arbetar i är kundintensiv med krav på hög servicenivå och tydlighet i myndighetsuppdraget.

Kompetenskrav


• Lägst fullföljd 3-årig gymnasieutbildning.


• Minst 2 års arbetslivserfarenhet i Sverige.
• Mycket god förmåga att hantera administration i IT-system, god erfarenhet av dokumentation.
• B-körkort

Rollen som arbetsförmedlare ställer krav på att du är/har


• Intresserad av arbetsmarknadsfrågor dvs. håller dig uppdaterad med vad som händer på arbetsmarknaden, inom politiken, i omvärlden och lokalt inom dessa områden


• Kundorienterad och inriktad på samverkan, du fokuserar på kunderna och lägger stor vikt och tid på kundvård och på att bygga långsiktiga relationer
• Proaktiv, självständig och tar ansvar för dina handlingar vilket påverkar verksamhetens resultat
• Flexibel och ser möjligheter i förändringar samtidigt som du har långsiktigt perspektiv med fokus på helheten
• Kommunikativ och lyhörd samt har god förmåga att analysera, planera och prioritera rätt saker i ditt arbete
• Målinriktad och gillar att uppnå goda resultat
• God samarbetsförmåga, lagspelare som sprider god stämning och entusiasm

Meriterande


• Kontakter och nätverk med företag och/eller offentlig förvaltning är meriterande
• Erfarenhet av olika yrken och branscher
• lösningsorienterat- och relationsbyggande arbetssätt
• Har varit anställd som arbetsförmedlare vid Arbetsförmedlingen och har goda kunskaper om vårt uppdrag samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare

Eftersom du kommer att arbeta med att möta arbetsgivare med rekryteringsbehov och arbetssökande som befinner sig i en förändringssituation, lägger vi mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt Anställningen tillsvidare och är på heltid. Vi tillämpar sex månaders provanställning och tillträde är enligt överenskommelse.

Arbetsförmedlingen värnar om en rekrytering fri från diskriminering.

Ansökan Välkommen med din ansökan märkt med Dnr Af 2016/00160221 som ska vara inkommen senast den12 augusti 2016 . Intervjuer planeras att genomföras den 15/9. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem och det ingår att du svarar på ett antal frågor i samband med din ansökan.

Till din ansökan, bifogar Du CV, personligt brev samt inskannade dokument som styrker krav på utbildning, arbetserfarenhet och B-körkort.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell avtalsenlig lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 1 juli 2016

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Arbetsförmedlare till Göteborg

Arbetsförmedlare till Göteborg

18 december 2024

Arbetsförmedlare till Luleå

Arbetsförmedlare till Luleå

16 december 2024

Bemanningsansvarig Veteranpoolen

Bemanningsansvarig Veteranpoolen

13 december 2024