Arbetsförmedlare Årjäng

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen i Årjäng söker Arbetsförmedlare.

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Vi hjälper tusen­tals arbetssökande varje år att hitta ett arbete och lika många arbets­givare att få den kompetens de behöver.

I arbetet som arbetsförmedlare tar du initiativ till möten med arbetsgivare, skapar goda arbetsgivarrelationer och är aktiv i matchningen mellan arbetsgivarens behov och den arbetssökandes kompetens. I din vardag möter du också arbetssökande som behöver stöd i att få ett arbete. Vid dessa möten identifierar du deras behov och erbjuder dem hjälp och service med målet att få ett arbete. Arbetet kräver att du arbetar proaktivt och tar egna initiativ utifrån givna ramar och regelverk. Att tolka och tillämpa regelverket samt informera om och följa upp arbetslöshetsförsäkringen på ett rättssäkert sätt är andra viktiga delar av arbetet. I arbetet ingår att dokumentera och arbeta med administration i våra IT-system.

De direktiv du arbetar utifrån kan snabbt förändras. Det är därför viktigt att du lätt kan anpassa dig till förändringar och nya förutsättningar samt att du har struktur och kan prioritera i arbetet. Den miljö du arbetar i är kundintensiv med krav på hög servicenivå och tydlighet i myndighetsuppdraget.

Krav:


• Krav ställs på högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Betyg från utländska universitet/högskolor ska vara validerade av UHR. Alternativt är du eller har du varit anställd som arbetsförmedlare vid Arbetsförmedlingen och har goda kunskaper om vårt uppdrag samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet från svensk arbetsmarknad
• Intresserad av arbetsmarknadsfrågor, dvs du håller uppdaterad med vad som händer på arbetsmarknaden, inom politiken, i omvärlden och på den lokala arbetsmarknaden.
• Kundorienterad och inriktad på samarbete, dvs du fokuserar på kunderna och kundernas upplevelse och lägger stor vikt och tid på kundvård och på att bygga långsiktiga relationer
• Proaktiv, självständig och tar ansvar för dina handlingar vilket påverkar verksamhetens resultat
• Flexibel och ser möjligheter i förändringar samtidigt som du har långsiktigt perspektiv med fokus på helheten
• Kommunikativ och lyhörd samt har god förmåga att analysera, planera och prioritera rätt saker i ditt arbete
• B-körkort

Meriterande:


• Kvalitetsinriktad: Tar till sig, använder och delar aktivt med sig av ny kunskap så att verksamheten utvecklas.
• God kännedom av arbetsmarknaden och kontakter med näringslivet utifrån ett lokalt perspektiv
• Lösningsinriktad: Motverkar och förebygger att problem uppstår genom ett konsekvent och tydligt agerande på och utanför arbetsplatsen.
• Relationsskapande; Är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang.
• Flexibel: Har lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter. Kan ändra sitt synsätt och förhållningssätt. Ser möjligheterna i förändringar.
• Samarbetsförmåga: Arbetar bra med andra människor. Relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar på ett konstruktivt sätt.
• Mål och resultatinriktad: Tar initiativ till aktiviteter som gör att mål kan nås. Ser till att komma vidare. Lojal med fattade beslut.
• Strukturerad: Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar

Då du kommer att arbeta med att möta arbetsgivare med rekryteringsbehov och arbetssökande som befinner sig i en förändringssituation, lägger vi mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställningen är på heltid men arbetstiden kan anpassas utifrån arbets­förmåga. Vi tillämpar sex månaders provanställning och tillträde enligt överenskommelse. Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.

Välkommen med din ansökan senast den 150424, märk med diarienr: Af-2015/183560. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet och ett personligt brev. Vi vill även att du bifogar betyg/intyg som styrker högskolekravet samt 2års arbetslivserfarenhet.

Kontaktpersoner:
Peter Stenebjer 010-4873641, Sektionschef
Kristin Bäcke 010-4885223, ST
Anders Svensson 010-4884353, SACO
Raoof Naghshbandi, 010-486 74 14, SEKO
Linda Lordell, 010-487 62 03, HR

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 13 april 2015

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Uppsala

Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Uppsala

22 november 2024

Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Gävle

Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Gävle

22 november 2024

Arbetsförmedlare till Örebro och Lindesberg

Arbetsförmedlare till Örebro och Lindesberg

22 november 2024

Arbetsförmedlare till Kristianstad och Ystad

Arbetsförmedlare till Kristianstad och Ystad

21 november 2024