Arbetsförmedlare, Bohuslän

Arbetsbeskrivning

Vår vision: Vi gör Sverige rikare genom att få människor och företag att växa.

Arbetsförmedlingen enhet Bohuslän har cirka 125 medarbetare och servar 7 kommuner; Uddevalla, Färgelanda, Lysekil, Munkedal, Sotenäs, Tanum och Strömstad.  Inom dessa kommuner har vi också i uppdrag att arbeta med etablering av nyanlända.

Du kommer att vara placerad i någon av orterna Uddevalla, Lysekil, Munkedal, Tanum eller Strömstad.

I arbetet som arbetsförmedlare tar du initiativ till möten med arbetsgivare, skapar goda arbetsgivarrelationer och är aktiv i matchningen mellan arbetsgivarens behov och den arbetssökandes kompetens. I din vardag möter du också arbetssökande som behöver stöd i att få ett arbete. Vid dessa möten identifierar du deras behov och erbjuder dem hjälp och service med målet att få ett arbete.

Arbetet kräver att du arbetar proaktivt och tar egna initiativ utifrån givna ramar och regelverk. Att tolka och tillämpa regelverket samt informera om och följa upp arbetslöshetsförsäkringen på ett rättssäkert sätt är andra viktiga delar av arbetet. I arbetet ingår att dokumentera och arbeta med administration i våra IT-system.

De direktiv du arbetar utifrån kan snabbt förändras. Det är därför viktigt att du lätt kan anpassa dig till förändringar och nya förutsättningar samt att du har struktur och kan prioritera i arbetet. Den miljö du arbetar i är kundintensiv med krav på hög servicenivå och tydlighet i myndighetsuppdraget.

 Kompetenskrav


• Krav ställs på högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Alternativt är du eller har du varit anställd som arbetsförmedlare vid Arbetsförmedlingen och har goda kunskaper om vårt uppdrag samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet
• B-körkort

Rollen som arbetsförmedlare ställer krav på att du är


• Intresserad av arbetsmarknadsfrågor
• Kundorienterad
• Proaktiv, självständig och tar ansvar för dina handlingar vilket påverkar verksamhetens resultat
• Kommunikativ och lyhörd samt har god förmåga att analysera, planera och prioritera rätt saker i ditt arbete
• Mål och resultatinriktad
• Samarbetsförmåga
• Empatisk förmåga

Meriterande


• Kulturell medvetenhet/interkulturell förståelse: Värdesätter olikheter och förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar en själv och andra.
• Erfarenhet av kvalificerad uppsökande tjänsteförsäljning gentemot företag och/eller offentlig sektor
• Språkkunskaper i något av språken persiska, dari, arabiska, somaliska och/eller tigrinja/amharinja för arbete in om etableringsuppdraget.
• Erfarenhet av arbete med människor med funktionsnedsättning

Eftersom du kommer att arbeta med att möta arbetsgivare med rekryteringsbehov och arbetssökande som befinner sig i en förändringssituation, lägger vi mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt Anställningen tillsvidare och/eller tidsbegränsad på heltid men arbetstiden kan anpassas utifrån arbets­förmåga. Vi tillämpar sex månaders provanställning vid tillsvidareanställning och tillträde enligt överenskommelse.

Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Vi vill gärna att du är flerspråkig. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

(Vänligen undanber vi oss samtal från annonsförsäljare gällande denna annons.)

Ansökan Välkommen med din ansökan vilken skall vara inkommen senast den 8 mars. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev. Märk din ansökan med Dnr: Af-2017/0010 4181. Bifoga även betyg från högskolan, vid utländska betyg skall dessa vara validerade av UHR. Vi vill också att du svarar på ett antal frågor i samband med din ansökan. I processen kan screeningtest komma att användas. Speedating är planerad till den 14 mars och intervjuer är planerade till 21 mars.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 24 februari 2017

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Arbetsförmedlare till Göteborg

Arbetsförmedlare till Göteborg

18 december 2024

Arbetsförmedlare till Luleå

Arbetsförmedlare till Luleå

16 december 2024

Bemanningsansvarig Veteranpoolen

Bemanningsansvarig Veteranpoolen

13 december 2024