Arbetsförmedlare för uppdrag mot jobb- och utvecklingsgarantin!

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Vi hjälper tusen­tals arbetssökande varje år att hitta ett arbete och lika många arbets­givare att få den kompetens de behöver. Vi har inlett ett viktigt förnyelse­arbete mot en modernare och lärande myndighet. Nu söker vi dig, som tillsam­mans med våra 12 500 kreativa och professionella medarbetare, vill vara med och bidra till att öka syssel­­sättningen och en välfungerande arbetsmarknad.

Arbetsförmedlingens mål är att vara navet på arbetsmarknaden. Vi är inte där än, men det är det vi strävar mot. Är du rätt person att hjälpa oss att nå dit?

I arbetet som arbetsförmedlare tar du initiativ till möten med arbetsgivare, skapar goda arbetsgivarrelationer och är aktiv i matchningen mellan arbetsgivarens behov och den arbetssökandes kompetens. I din vardag möter du också arbetssökande som behöver stöd i att få ett arbete. Vid dessa möten identifierar du deras behov och erbjuder dem hjälp och service med målet att få ett arbete.

Alingsås kontoret har idag 29 engagerade medarbetare. God laganda och viljan att bli bättre och bättre kännetecknar oss i Alingsås.

Som arbetsförmedlare inom jobb- och utvecklingsgarantin är det av stor vikt att kunna hantera personer som står långt ifrån arbetsmarknaden med ett gott bemötande och ett professionellt arbetssätt.

Arbetet kräver att du arbetar proaktivt och tar egna initiativ utifrån givna ramar och regelverk. Att tolka och tillämpa regelverket samt informera om och följa upp arbetslöshetsförsäkringen på ett rättssäkert sätt är andra viktiga delar av arbetet. I arbetet ingår att dokumentera och arbeta med administration i våra IT-system.

De direktiv du arbetar utifrån kan snabbt förändras. Det är därför viktigt att du lätt kan anpassa dig till förändringar och nya förutsättningar samt att du har struktur och kan prioritera i arbetet. Den miljö du arbetar i är kundintensiv med krav på hög servicenivå och tydlighet i myndighetsuppdraget.

Kompetenskrav


• Krav ställs på högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Alternativt är du eller har du varit anställd som arbetsförmedlare vid Arbetsförmedlingen och har goda kunskaper om vårt uppdrag samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet

Rollen som arbetsförmedlare ställer krav på att du är


• Intresserad av arbetsmarknadsfrågor
• Kundorienterad och inriktad på samarbete
• Proaktiv
• Flexibel
• Kommunikativ

Meriterande


• Kvalitetsinriktad
• Lösningsinriktad
• Relationsskapande
• Uthållig
• Flexibel
• God analytisk förmåga
• Mål och resultatinriktad
• Kommunikativ förmåga
• Samarbetsförmåga
• Strukturerad
• Empatisk förmåga
• Kulturell medvetenhet/interkulturell förståelse
• Erfarenhet av kvalificerad uppsökande tjänsteförsäljning gentemot företag och/eller offentlig sektor
• God kännedom av arbetsmarknaden och kontakter med näringslivet utifrån ett lokalt perspektiv
• B-körkort

Eftersom du kommer att arbeta med att möta arbetsgivare med rekryteringsbehov och arbetssökande som befinner sig i en förändringssituation, lägger vi mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt Anställningen är på heltid men arbetstiden kan anpassas utifrån arbets­förmåga. Vi tillämpar sex månaders provanställning och tillträde enligt överenskommelse.

Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

(Vänligen undanber vi oss samtal från annonsförsäljare gällande denna annons.)

Ansökan Välkommen med din ansökan märkt med diarienummer Af-2015/123603 vilken skall vara inkommen senast den 23 mars . Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev. Vi vill också att du svarar på ett antal frågor i samband med din ansökan. I processen kan screeningtest komma att användas.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 18 mars 2015

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Uppsala

Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Uppsala

22 november 2024

Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Gävle

Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Gävle

22 november 2024

Arbetsförmedlare till Örebro och Lindesberg

Arbetsförmedlare till Örebro och Lindesberg

22 november 2024

Arbetsförmedlare till Kristianstad och Ystad

Arbetsförmedlare till Kristianstad och Ystad

21 november 2024