Arbetsförmedlare Kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Talar du arabiska, tigrinja eller persiska och vill jobba som arbetsförmedlare på distans inom etableringsuppdraget hos Arbetsförmedlingen Kundtjänst i Södertälje eller i Globen?

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 14 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Nu har vi inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet. Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill?

Arbetsförmedlingen Kundtjänst i Södertälje är en av sju nationella kundtjänster inom arbetsförmedlingen och vi jobbar med att ge arbetsgivare, arbetssökande och allmänhet över hela landet kvalificerad och snabb arbetsförmedlingsservice via telefon och internet. Vi arbetar även med etableringsuppdraget och via oss kan de arbetssökande inom etableringsuppdraget få svar på frågor som rör Arbetsförmedlingens verksamhetsområde på språken arabiska, somaliska, persiska, tigrinja eller ryska.

Vi arbetar i Södertälje och kommer i vinter att expandera till Globen för att få plats med fler. Vi är alltså ett kontor men med två olika arbetsplatser.

Nu söker vi ett antal arbetsförmedlare med språkkunskaper i främst arabiska, persiska och tigrinja för att via telefon och andra digitala medier kunna ge arbetsförmedlarstöd till nyanlända inom etableringsreformen. När tid finns ska du även kunna jobba med våra övriga arbetsförmedlaruppdrag på svenska/engelska. Vi vill att du har en förmåga att kommunicera med människor, ge god service, men också sätta gränser utifrån regelverk. Du som person ska tycka om att jobba i korta processer med snabba effektiva möten via telefon, e-post och internet. Arbetet präglas av mycket dokumentation på svenska och administration i våra Systemstöd. Det är viktigt att du kan tolka och tillämpa regelverk på ett rättssäkert sätt.

Öppettider för kundtjänst är måndag till fredag kl. 08.00-20.00 och lördag till söndag kl. 09.00-16.00, vilket innebär att du kommer arbeta efter ett önskeschema där dina arbetstider kan komma att förläggas dagtid, kvällar och helger. Etableringslinjerna är dock bara öppna måndag-fredag kl. 10.00–16.00.

Arbetet i en politiskt styrd organisation betyder ständigt förändring vilket ställer krav på att du skall kunna anpassa dig till nya omständigheter. Du som person har ett intresse att skapa en attraktiv arbetsplats där Arbetsförmedlingens uppdrag och dess betydelse för arbetsmarknaden och samhället är väl känt.

Grundläggande kvalifikationskrav


• Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enlig tidigare system) alternativt är du eller har varit anställd som arbetsförmedlare vid Arbetsförmedlingen och har goda kunskaper om vårt uppdrag samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare.
• Minst två års arbetslivserfarenhet (ska redovisas tydligt i ditt CV)
• Mycket goda kunskaper i att kommunicera på svenska i tal och skrift samt god läsförståelse

Kompetenskrav för rollen


• Mycket goda kunskaper i något av de språk vi ger service via etableringslinjerna på.
• Kunskap om svensk arbetsmarknad och samhälle.
• Du ska vara erfaren dataanvändare och ha förmågan att snabbt orientera dig i olika systemstöd.
• Goda användarkunskaper i Word, Internet och E-post.
• Grundläggande kunskaper i Excel och Powerpoint.

Meriterande är:


• Tidigare erfarenhet av arbete som mestadels utförts via telefon
• Goda kunskaper i engelska..
• Utbildning i samtalsmetodik.
• Arbete inom ett serviceyrke.

Övrigt
Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är tillsvidare och vi tillämpar sex månaders provanställning. Eftersom du kommer arbeta med människor i förändring kommer vi att lägga mycket stor vikt vid din personliga lämplighet.

Intervjuer kommer att äga rum från vecka 39 och framåt.

Ansökan
Du ansöker genom att registrera ett konto via länken nedan. Märk ansökan med diarienummer Af-2016/0027 6538 senast den 25 september 2016. Bifoga CV där du beskriver relevant utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. Se även till att du besvarar tilläggsfrågorna som du finner där.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Heltid 100 %
  • Publicerat: 9 september 2016

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Arbetsförmedlare till Göteborg

Arbetsförmedlare till Göteborg

18 december 2024

Arbetsförmedlare till Luleå

Arbetsförmedlare till Luleå

16 december 2024

Bemanningsansvarig Veteranpoolen

Bemanningsansvarig Veteranpoolen

13 december 2024