Arbetsförmedlare Kundtjänst Karlskoga

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen Kundtjänst i Karlskoga är en av sju nationella kundtjänster inom arbetsförmedlingen.

Vi söker nu ett antal arbetsförmedlare som vill arbeta i en spännande myndighet i ständig utveckling och som vill ge god service och jobba med effektiva möten via telefon, e-post och internet.

Är du vår nya kollega? 

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Vi sammanför tusentals arbetssökande med arbetsgivare och har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Du får tillsammans med våra ca 14 000 kreativa och professionella medarbetare bidra till att öka sysselsättningen och arbetsmarknaden. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida http://www.arbetsformedlingen.se. Du vill bidra till att förverkliga Arbetsförmedlingens vision ”Vi gör Sverige rikare genom att få människor och företag att växa”.

Arbetet innebär att ge arbetsgivare, arbetssökande och allmänhet över hela landet kvalificerad och effektiv arbetsförmedlingsservice via telefon, e-post och internet. Arbetet omfattar information, rådgivning och innebär bland annat att bistå arbetsgivare i deras rekryteringsprocess, matcha arbetssökande mot arbete och coacha dem i sitt arbetssökande. Arbetet innehåller också ärendehantering samt uppföljning av aktivitetsrapporter i dialog med kund.

Arbetet präglas av dokumentation och administration i våra systemstöd, du behöver ha förmågan att skapa struktur och göra prioriteringar. Att tolka och tillämpa regelverket och informera om och följa upp arbetslöshetsförsäkringen på ett rättssäkert sätt, är andra viktiga delar av arbetet. Du arbetar i en politiskt styrd organisation i ständig förändring vilket ställer krav på anpassning till nya omständigheter. Du vill bidra till att skapa en attraktiv arbetsplats där Arbetsförmedlingens uppdrag och dess betydelse för arbetsmarknaden och samhället är väl känt.

Är du nyfiken på oss, http://www.arbetsformedlingen.se/Om-oss/Pressrum/Sjoberg-bloggar/Arkiv/2016-06-16-Det-bubblar-och-sjuder-gott-i-Arbetsformedlingen.html

Kvalifikationer


•  3 årig gymnasiekompetens
• goda kunskaper om arbetsmarknad och samhälle genom minst 2 års arbetslivserfarenhet.
• förmåga att se möjligheter i förändrade omständigheter.
• goda användarkunskaper i Word, Internet och E-post. Grundläggande kunskaper i Excel och Powerpoint.
• mycket goda kunskaper i att på svenska kommunicera i tal, skrift samt hög läsförståelse

Kompetenskrav för rollen



Du är kundorienterad och inriktad på samarbete



Du är kommunikativ och lyhörd



Du är analytisk och har god förmåga att planera samt prioritera rätt saker i ditt arbete



Du har ett intresse för arbetsmarknadsfrågor och håller dig uppdaterad om vad som händer på arbetsmarknaden, inom politiken och i omvärlden


• Utbildning och/eller erfarenhet av samtalsteknik

Meriterande

Tidigare erfarenhet av arbete som mestadels utförts via telefon

Arbete inom myndighet

Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enlig tidigare system)

Övrigt

Tidsbegränsade och tillsvidare anställningar på heltid
Våra öppettider är måndag till fredag kl. 08.00-20.00 och lördag till söndag kl. 09.00-16.00. Vi arbetar med flexibel schemaläggning. Dina arbetstider kan förläggas till såväl dagtid som kvällar och helger beroende på verksamhetens behov. Vårt arbete bedrivs i öppet kontorslandskap.

Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Eftersom du kommer att arbeta med människor som befinner sig i en förändringssituation lägger vi mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Ansökan

Välkommen med din ansökan som ska vara oss tillhanda senast den 8 augusti 2016. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga ett CV och ett personligt brev där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt hur det kommer sig att du önskar arbeta med oss och vem du är.

Vi planerar att ha intervjuer och rekryteringsseminarium 18 och 19e augusti. Kallelse tills detta skickas ut 15/8 via mail

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 10 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 18 juli 2016

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Arbetsförmedlare till Göteborg

Arbetsförmedlare till Göteborg

18 december 2024

Arbetsförmedlare till Luleå

Arbetsförmedlare till Luleå

16 december 2024

Bemanningsansvarig Veteranpoolen

Bemanningsansvarig Veteranpoolen

13 december 2024