Arbetsförmedlare Kundtjänst Karlskoga

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlare till Arbetsförmedlingen Kundtjänst Karlskoga

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Vi sammanför tusentals arbetssökande med arbetsgivare och har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken, för att vara med och bidra till att ökad sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Vi har inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en effektivare och modernare myndighet och söker dig som vill vara en del av utvecklingen. Dagens teknikutveckling skapar nya förväntningar hos våra kunder och det ställer krav på oss som myndighet att öka vår service och tjänsteleverans via digitala kanaler.

Arbetsförmedlingen Kundtjänst i Karlskoga är en av sju nationella kundtjänster som ger kvalificerad service genom distansmöten med ett nationellt perspektiv. Inom kort kommer Arbetsförmedlingen Kundtjänst erbjuda arbetssökande och arbetsgivare ökade möjligheter att få förmedlingsservice via fler distansmöten. Vi söker nu ett antal arbetsförmedlare som vill arbeta i en spännande myndighet i ständig och digital utveckling. Är du vår nya kollega?

Arbetet innebär att ge arbetsgivare, arbetssökande och allmänhet kvalificerad och effektiv arbetsförmedlingsservice via distansmöten och digitala kanaler. T ex att ge arbetsgivare stöd i deras rekrytering, identifiera arbetssökandes behov och matcha mot arbete.

Du kommer arbeta processinriktat med både arbetsgivare och arbetssökande med stöd via webbtjänster, dokumentation och administration i våra systemstöd. Du behöver ha förmågan att arbeta med en kund i en process, ha digital kompetens, skapa struktur och göra prioriteringar. Att tolka och tillämpa regelverket och informera om och följa upp arbetslöshetsförsäkringen på ett rättssäkert sätt, är andra viktiga delar av arbetet. Den miljö du arbetar i är kundintensiv med krav på hög servicenivå och tydlighet i myndighetsuppdraget. Vi är en politiskt styrd organisation i ständig förändring vilket ställer krav på din anpassning till nya omständigheter.

Våra förväntningar på dig Du ställer dig bakom och arbetar utifrån Af:s värdegrund, har ett respektfullt bemötande såväl intern/externt. Deltar aktivt i vårt förnyelsearbete, visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Värdesätter olikheter, förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra, är kommunikativ såväl muntligt som skriftligt och kan språkligt anpassa dig till situation och informationskanal

Kvalifikationskrav

Högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 hp enl. äldre system), alternativt är/har du varit anställd som arbetsförmedlare på Af samt bedöms ha goda förutsättningar leva upp till dagens krav på förmedlare -minst två års arbetslivserfarenhet

Goda kunskaper och intresse om arbetsmarknad och samhälle genom minst 2 års arbetslivserfarenhet

Mycket goda kunskaper i att kommunicera på svenska i tal och skrift samt god läsförståelse

Goda användarkunskaper i Word, Internet och E-post, grundläggande kunskaper i Excel och Powerpoint

Goda kunskaper i engelska i tal och skrift

B körkort

Kompetenskrav för rollen

Du är kundorienterad, kommunikativ och inriktad på samarbete

Du är analytisk och har god förmåga att planera samt prioritera rätt saker i ditt arbete

Utbildning inom och/eller erfarenhet av samtalsteknik

Meriterande

Tidigare erfarenhet av kundkontakter via digitala kanaler och att hålla kundmöten på distans

Övrigt

Tillsvidareanställningar på heltid. Provanställning tillämpas. Öppettider är måndag till fredag kl. 08.00-20.00 och lördag till söndag kl. 09.00-16.00, med flexibel schemaläggning. Arbetstider kan förläggas till såväl dagtid som kvällar och helger beroende på verksamhetens behov. Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Eftersom du kommer att arbeta med människor som befinner sig i en förändringssituation lägger vi mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Rekryteringsseminarier planeras att hållas 12-13 december. Välkommen med din ansökan senast den 1 december 2016. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem. Bifoga ett CV och ett personligt brev.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 5 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 21 november 2016

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Uppsala

Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Uppsala

22 november 2024

Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Gävle

Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Gävle

22 november 2024

Arbetsförmedlare till Örebro och Lindesberg

Arbetsförmedlare till Örebro och Lindesberg

22 november 2024

Arbetsförmedlare till Kristianstad och Ystad

Arbetsförmedlare till Kristianstad och Ystad

21 november 2024