Arbetsförmedlare och SIUS-konsulenter till Arbetsförmedlingarna i Skåne

Arbetsbeskrivning

Jobbar du hos oss gör du skillnad!

Arbetsförmedlingen har ett samhällsuppdrag som gör skillnad för många människors försörjning och livskvalitet. Vi fyller också en betydelsefull funktion för företag som behöver rätt kompetens för att kunna växa och utvecklas. Våra viktiga uppdrag gör att vi behöver förstärka Arbetsförmedlingen med nya medarbetare inom en rad olika yrkesområden.

Vill du vara med och bidra till Sveriges utveckling och välstånd genom att vara delaktig i att fler människor har ett arbete att gå till och arbetsgivarna har den kompetens de efterfrågar? På Arbetsförmedlingarna i Skåne kommer du tillsammans med 1 500 duktiga kollegor att få en stor betydelse för utvecklingen framåt. Vi gör Sverige rikare genom att få människor och företag att växa.

Arbetsförmedlingen i Skåne finns på ett flertal huvudorter; Malmö, Lund, Helsingborg, Landskrona, Hässleholm, Kristianstad och Ystad, samt på ett antal andra orter. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.

Som arbetsförmedlare kommer du att möta både arbetsgivare och arbetssökande. Det är mycket viktigt att du aktivt etablerar och utvecklar kontakter med arbetsgivare, marknadsför våra tjänster samt vid möten med arbetssökanden identifiera deras behov och erbjuda dem hjälp och service med målet att få ett arbete.

Du arbetar gärna självständigt, men samarbetar också lätt med andra både i och utanför organisationen. Du tycker om att jobba med människor i förändring, är kundorienterad och trivs med att arbeta i en kundintensiv miljö. Du är proaktiv, självständig och tar ansvar för dina handlingar. En del av arbetsförmedlares vardag är myndighetsutövning, vilket innebär att du dagligen kommer att behöva dokumentera ditt arbete. Du har också förmågan att skapa struktur och göra prioriteringar. Tolkning och tillämpning av regelverket samt informera om och följa upp arbetslöshetsförsäkringen är andra viktiga delar av arbetet.

Kompetenskrav

Krav ställs på högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Alternativt är du eller har varit anställd som arbetsförmedlare vid Arbetsförmedlingen och har goda kunskaper om vårt uppdrag samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare.

Goda kunskaper om arbetsmarknad och samhälle genom minst 2 års arbetslivserfarenhet

Förmåga att arbeta mål- och resultatorienterat

Analytisk med förmåga att se möjligheter i förändrade omständigheter och planera och prioritera rätt saker

Kundorienterad som bl.a. innebär att vara tillgänglig, serviceinriktad och samarbetar för att hitta flexibla lösningar, det vill säga lägger fokus på det som ger värde för kunden

Förmåga att vara lugn och stabil, behåller tron på sin egen förmåga, men också kunna behandla människor med respekt och vara tydlig med vårt uppdrag och våra erbjudanden.

Mycket goda kunskaper i att på svenska kommunicera i tal, skrift samt hög läsförståelse.

Meriterande är

B-körkort

Ett brett nätverk på den lokala arbetsmarknaden

Erfarenhet av olika coachningstekniker 

Erfarenhet av marknadsföring/försäljning av idéer och/eller tjänster 

Förhandlingsvana 

Erfarenhet av arbete med människor med olika behov samt fördjupad kunskap om personer med olika funktionsnedsättningar 

Erfarenhet av samverkan med andra parter/myndigheter

Andra språkkunskaper än svenska samt erfarenhet av olika kulturer

Övrigt

Eftersom du kommer att arbeta med människor som befinner sig i en förändringssituation lägger vi mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställningarna är tillsvidare eller tidsbegränsade och på heltid, men arbetstiden kan anpassas utifrån arbets­förmåga. Tillträde enligt överenskommelse. Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi 6 månaders provanställning. Placeringar på olika arbetsförmedlingar i Skåne.

Ansökan

Välkommen med din ansökan märkt Dnr Af-2017/0013 7105 senast 5 april 2017. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev. Bifoga betyg/intyg på dina utbildningar och arbetslivserfarenhet till ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 71 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 23 mars 2017

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Arbetsförmedlare till Göteborg

Arbetsförmedlare till Göteborg

18 december 2024

Arbetsförmedlare till Luleå

Arbetsförmedlare till Luleå

16 december 2024

Bemanningsansvarig Veteranpoolen

Bemanningsansvarig Veteranpoolen

13 december 2024