Arbetsförmedlare till arbetsförmedlingen Kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen Kundtjänst i Östersund är en av sju nationella kundtjänster inom arbetsförmedlingen.

Vi söker nu ett antal arbetsförmedlare som vill arbeta i en spännande myndighet i ständig utveckling och som vill ge god service och jobba med effektiva möten via telefon, e-post och internet.

Arbetet innebär att ge arbetsgivare, arbetssökande och allmänhet över hela landet kvalificerad och effektiv arbetsförmedlingsservice via telefon, e-post och internet. Arbetet omfattar information, rådgivning och innebär bland annat att bistå arbetsgivare i deras rekryteringsprocess, att matcha arbetssökande mot arbete och att coacha dem i sitt arbetssökande. Arbetet innehåller också ärendehantering samt uppföljning av aktivitetsrapporter i dialog med kund.

Du ska ha förmågan att kommunicera med människor, ge god service, följa och informera om lagar och förordningar. Du ska även ha förmågan att i samtalet snabbt identifiera kundens behov. Mötet med kunden ska präglas av ett positivt bemötande, respekt och tydlighet, enligt Arbetsförmedlingens värdegrund.

Arbetet präglas av dokumentation och administration i våra systemstöd, vilket innebär att du behöver ha förmågan att skapa struktur och göra prioriteringar i ditt arbete för att trivas i rollen. Att tolka och tillämpa regelverket och informera om och följa upp
arbetslöshetsförsäkringen på ett rättssäkert sätt, är andra viktiga delar av arbetet. Du arbetar i en politiskt styrd organisation i ständig förändring vilket ställer krav på anpassning till nya omständigheter. Du vill bidra till att skapa en attraktiv arbetsplats där Arbetsförmedlingens uppdrag och dess betydelse för arbetsmarknaden och samhället är väl känt.

Kvalifikationer



• högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enlig tidigare system) alternativt är du eller har varit anställd som arbetsförmedlare vid Arbetsförmedlingen och har goda kunskaper om vårt uppdrag samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare.

• goda kunskaper om arbetsmarknad och samhälle genom minst 2 års arbetslivserfarenhet.

• förmåga att se möjligheter i förändrade omständigheter.

• god samarbetsförmåga.

• goda användarkunskaper i Word, Internet och E-post. Grundläggande kunskaper i Excel och Powerpoint.

• mycket goda kunskaper i att på svenska kommunicera i tal, skrift samt hög läsförståelse.

Tidigare erfarenhet av arbete som mestadels utförts via telefon är meriterande. Eftersom du kommer att arbeta med människor som befinner sig i en förändringssituation lägger vi mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Tidigare erfarenhet av myndighetsarbete är meriterande.

Övrigt

Anställningen är tillsvidareanställning på heltid men arbetstiden kan anpassas utifrån arbetsförmåga. Vi tillämpar sex månaders provanställning och tillträde enligt överenskommelse.

Våra öppettider är måndag till fredag kl. 08.00-20.00 och lördag till söndag kl. 09.00-16.00. Vi arbetar med flexibel schemaläggning. Dina arbetstider kan förläggas till såväl dagtid som kvällar och helger beroende på verksamhetens behov. Vårt arbete bedrivs i öppet kontorslandskap.

Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Ansökan

Välkommen med din ansökan. Den ska vara oss tillhanda senast den 7/9. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga ett CV och ett personligt brev där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt hur det kommer sig att du önskar arbeta med oss och vem du är. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor och du får en bekräftelse på att vi har mottagit din ansökan. Preliminärt datum för anställningsintervjuer är under vecka 39.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 22 augusti 2014

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Arbetsförmedlare till Norrköping

Arbetsförmedlare till Norrköping

25 november 2024

Arbetsförmedlare till Motala

Arbetsförmedlare till Motala

25 november 2024

Arbetsförmedlare till Linköping

Arbetsförmedlare till Linköping

25 november 2024

Arbetsmarknadssekreterare

Arbetsmarknadssekreterare

25 november 2024