Arbetsförmedlare till Arbetsförmedlingen Kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 13 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Nu har vi inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet. Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill?

Rollen som arbetsförmedlare

Som arbetsförmedlare och statstjänsteman arbetar du hela tiden utifrån uppdrag som snabbt kan förändras och utvecklas. Det är därför viktigt att du lätt kan anpassa dig till förändringar och nya förutsättningar samt att du är strukturerad och kan prioritera i arbetet. Den miljö du arbetar i är kundintensiv och ställer höga krav på service, tydlighet och etik.

Arbetsförmedlingen Kundtjänst i Söderhamn är en av sju nationella kundtjänster inom arbetsförmedlingen. Arbetet som arbetsförmedlare innebär att ge arbetsgivare, arbetssökande och allmänhet över hela landet kvalificerad och snabb arbetsförmedlingsservice via framför allt telefon, e-post och internet. Arbetet omfattar ärendehandläggning, information, rådgivning och innebär bland annat bland annat att bistå arbetsgivare i deras rekryteringsprocess, att matcha arbetssökande mot arbete och att coacha dem i deras arbetssökande. I arbetet ingår dokumentation och administration i våra systemstöd.

Du ska ha god förmåga att kommunicera med människor, företrädesvis via telefon. Du känner dig bekväm med att kombinera service via telefon med att följa och informera om lagar och förordningar. I arbetet ingår att snabbt identifiera kundens behov och ge det som behövs utifrån Arbetsförmedlingens uppdrag.

Våra möten med kunder ska präglas av ett positivt bemötande, respekt och tydlighet. Du ställer dig bakom och arbetar utifrån Arbetsförmedlingens gemensamma värdegrund och är en god ambassadör. Du värdesätter olikheter och förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra.

Våra öppettider är måndag till fredag kl 08.00-20.00 och lördag till söndag kl 09.00-16.00. Vi arbetar med flexibelt schema och dina arbetstider kan förläggas till såväl dagtid som kvällar och helger. Vårt arbete bedrivs i öppet kontorslandskap.

Grundläggande kvalifikationskrav


• Högskoleutbildning om lägst 180 hp/120 p. Alternativt är du/har du varit anställd som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare
• Minst två års arbetslivserfarenhet
• Då vi arbetar med kommunikation och information krävs det att du har mycket goda kunskaper i att kommunicera på svenska i tal och skrift samt god läsförståelse

Kompetenskrav för rollen


• Du är kundorienterad och inriktad på samarbete, dvs. du fokuserar på kunderna och kundernas upplevelse och lägger stor vikt och tid på kundvård och på att bygga långsiktiga relationer
• Du är målinriktad och har en förmåga att arbeta resultatorienterat
• Du är kommunikativ och lyhörd
• Du är analytisk och har god förmåga att planera samt prioritera rätt saker i ditt arbete
• Du är lugn och stabil i pressade situationer
• Du har ett intresse för arbetsmarknadsfrågor och håller dig uppdaterad om vad som händer på arbetsmarknaden, inom politiken och i omvärlden

Tidigare erfarenhet av kundkontakter på distans, exempelvis via telefon, e-post, chatt, är meriterande, så även goda kunskaper i någon/några av följande språk; tigrinja, arabiska, somaliska, ryska. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Övrigt

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper eftersom du kommer möta arbetssökande som befinner sig i en förändringssituation och ha kontakter med arbetsgivare. Anställningen är på heltid men arbetstiden kan anpassas utifrån arbets­förmåga. Vi söker medarbetare för tillsvidareanställning och vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Arbetsförmedlingen värnar om en rekrytering fri från diskriminering. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald.

Välkommen med din ansökan senast den 23/8. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga CV, personligt brev samt betyg/intyg som styrker kraven på högskolepoäng och arbetslivserfarenhet i din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 4 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 10 augusti 2015

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Uppsala

Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Uppsala

22 november 2024

Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Gävle

Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Gävle

22 november 2024

Arbetsförmedlare till Örebro och Lindesberg

Arbetsförmedlare till Örebro och Lindesberg

22 november 2024

Arbetsförmedlare till Kristianstad och Ystad

Arbetsförmedlare till Kristianstad och Ystad

21 november 2024