Arbetsförmedlare till Arbetsförmedlingen Kundtjänst i Sollefteå

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har samlad kunskap om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare får du, tillsammans med myndighetens kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Vi har inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet,som strävar efter en öppen myndighetskultur med chefer som får medarbetarna att trivas och må bra. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida http://www.arbetsformedlingen.se/Om-oss.html. Vi söker nu 10 nya medarbetare. Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill?

Af:s Kundtjänst i Sollefteå är en av sju nationella kundtjänster inom Af. Arbetet som arbetsförmedlare vid Ktj innebär att ge arbetsgivare, arbetssökande och allmänhet över hela landet kvalificerad och snabb arbetsförmedlingsservice via webbtjänster, telefon och e-post. Arbetet omfattar ärendehandläggning, information, rådgivning och innebär att bistå arbetsgivare i deras rekryteringsprocess, matcha och coacha arbetssökande mot arbete.

Du ska ha god förmåga att kommunicera med människor, företrädesvis via telefon och chatt, känner dig bekväm med att kombinera service via våra olika kommunikationskanaler genom att följa och informera om lagar och förordningar. I arbetet ingår att snabbt identifiera kundens behov och ge det som behövs utifrån Arbetsförmedlingens uppdrag. Våra möten med kunder ska präglas av ett positivt bemötande, respekt och tydlighet, allt enligt Arbetsförmedlingens värdegrund.

Arbetet präglas av kontinuerlig dokumentation och administration i våra systemstöd och ställer krav på att du har förmåga skapa struktur och göra prioriteringar i ditt arbete. Tolka och tillämpa regelverket, informera om och följa upp arbetslöshetsförsäkringen på ett rättssäkert sätt. Som arbetsförmedlare arbetar du självständigt och i nära samarbete med andra inom och utanför organisationen. De direktiv du arbetar utifrån kan ibland snabbt förändras, därför viktigt att du är flexibel och lätt kan anpassa dig till förändringar och nya förutsättningar. Du kommer att arbeta med människor som befinner sig i en förändringssituation lägger vi mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Våra öppettider är måndag till fredag kl 08.00-20.00 och lördag till söndag kl 09.00-16.00. Vi arbetar med ett flexibelt schemasystem kopplat till ett önskeschema och dina arbetstider kan förläggas till såväl dagtid som kvällar och helger. Vårt arbete bedrivs i öppet kontorslandskap.

Kompetenskrav


• Krav ställs på högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Alternativt att du är/ varit anställd som arbetsförmedlare vid Af. Har goda kunskaper om vårt uppdrag, bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare.
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet.
• Mycket god analytisk förmåga.
• Förmåga att arbeta mål- och resultatorienterat.
• God samarbetsförmåga.
• Mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska.

Meriterande erfarenheter, kompetenser och kunskaper


• Tidigare erfarenhet av kundkontakter på distans, exempelvis via telefon, e-post, chatt.
• Tidigare erfarenhet av marknadsföring och/eller personalrekrytering.
• Tidigare erfarenhet av serviceyrken.
• Goda kunskaper i engelska.
• Goda kunskaper i någon/några av följande språk; tigrinja, arabiska, somaliska och ryska är också meriterande.

Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra officiella minoritetsspråk.

Övrigt: Anställningen är tillsvidare, heltid. Vi tillämpar 6 månaders provställning och tillträde enligt överenskommelse.

Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, etnicitet, religion, funktionsvariation, sexuell läggning och ålder.

Ansökan Välkommen med din ansökan, inkommen senast 170129. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev. Det är viktigt att du scannar in betyg/intyg som styrker din utbildning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 10 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 22 december 2016

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Uppsala

Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Uppsala

22 november 2024

Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Gävle

Arbetsförmedlare med SIUS-inriktning Gävle

22 november 2024

Arbetsförmedlare till Örebro och Lindesberg

Arbetsförmedlare till Örebro och Lindesberg

22 november 2024

Arbetsförmedlare till Kristianstad och Ystad

Arbetsförmedlare till Kristianstad och Ystad

21 november 2024