Arbetsförmedlare till enheten Värnamo

Arbetsbeskrivning

Ref: Af-2016/00198912

Arbetsförmedlingens enhet Värnamo ingår i Marknadsområde Småland/Blekinge och på enheten arbetar ca 140 medarbetare. Enheten har kontor i Värnamo, Ljungby, Gislaved, Markaryd och Älmhult och söker nu ett antal medarbetare till de olika orterna.

Arbetsförmedlingen befinner sig i ett viktigt förnyelsearbete, därför letar vi efter dig som vill vara med på vår förändringsresa. Är du intresserad?
En viktig del i vårt förnyelsearbete handlar om att utveckla relationerna med arbetsgivarna och hjälpa företag att på ett effektivt sätt hitta rätt kompetens.

Rollen som arbetsförmedlare

Som arbetsförmedlare och statstjänsteman arbetar du hela tiden utifrån uppdrag som snabbt kan förändras och utvecklas. Det är därför viktigt att du lätt kan anpassa dig till förändringar och nya förutsättningar samt att du är strukturerad och kan prioritera i arbetet. Den miljö du arbetar i är kundintensiv och ställer höga krav på service, flexibilitet, tydlighet och etik. Du ställer dig bakom och arbetar utifrån Arbetsförmedlingens gemensamma värdegrund och är en god ambassadör. Du värdesätter olikheter och förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra.

Vi söker kreativa och drivna medarbetare som vågar hitta nya vägar, utifrån givna ramar och regelverk, till att utveckla vårt arbete. I arbetet tar du initiativ till möten med arbetsgivare, skapar goda arbetsgivarrelationer och är aktiv i matchningen mellan arbetsgivarens behov och den arbetssökandes kompetens. Det kräver att du arbetar proaktivt och tar egna initiativ. I din vardag möter du också arbetssökande som behöver stöd i att få ett arbete. Vid dessa möten identifierar du deras behov och erbjuder dem stöd och service med målet arbete. Att fortlöpande dokumentera och administrera i våra IT-system ingår i dina dagliga arbetsuppgifter.

Kompetenskrav

Du har: 


• högskoleutbildning om lägst 180hp/120p, alternativt varit anställd som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare
 
• minst 2 års dokumenterad arbetslivserfarenhet
 
• mycket god förmåga att hantera administration i IT-system
 
• mycket goda kunskaper att kommunicera svenska i tal och skrift

Rollen som arbetsförmedlare ställer krav på att du är/har


•  intresserad av arbetsmarknadsfrågor, dvs. du håller dig uppdaterad med vad som händer på arbetsmarknaden, inom politiken, i omvärlden och på den lokala arbetsmarknaden
 
• kundorienterad och inriktad på samarbete, du fokuserar på kunderna och kundernas upplevelse och lägger stor vikt och tid på kundvård och på att bygga långsiktiga relationer
 
• proaktiv, självständig och tar ansvar för dina handlingar
 
• flexibel och ser möjligheter i förändringar samtidigt som du har långsiktigt perspektiv med fokus på helheten
 
• kommunikativ och lyhörd samt har god förmåga att analysera, planera och prioritera rätt saker i ditt arbete
 
• lugn och stabil i pressade situationer
B-körkort 

Meriterande för rollen

Du har: 


• god kännedom om arbetsmarknaden och kontakter med näringslivet utifrån ett lokalt perspektiv 


• god kunskap om och kunnig inom digitala kanaler och sociala medier
 
• erfarenhet av arbete med människor från olika kulturer, förändringssituationer och/eller i kris och dokumenterad arbetslivserfarenhet längre än 2 år

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt

Arbetsförmedlingen värnar om en rekrytering fri från diskriminering och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Anställning är på heltid men arbetstiden kan anpassas utifrån arbetsförmåga. Vi erbjuder en tillsvidareanställning som inleds med provanställning 6 månader om du inte redan är anställd i myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse.

Placeringsorter kan vara: Värnamo, Gislaved, Ljungby och Älmhult. Ange gärna i din ansökan vilka orter du är intresserad av att jobba på.

Ansökan

Välkommen med din ansökan märkt med diarienummer Af-2016/00198912 senast den 21 augusti. Ansök genom att klicka på ansök längre ner på sidan. Besvara ett antal frågor samt bifoga CV och personligt brev där du beskriver varför du söker denna tjänst.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • .
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 25 juli 2016

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Arbetsförmedlare till Norrköping

Arbetsförmedlare till Norrköping

25 november 2024

Arbetsförmedlare till Motala

Arbetsförmedlare till Motala

25 november 2024

Arbetsförmedlare till Linköping

Arbetsförmedlare till Linköping

25 november 2024

Arbetsmarknadssekreterare

Arbetsmarknadssekreterare

25 november 2024